Arbitrul pensiilor private a aprobat norma cu privire la prevenirea spalarii banilor in sistem
Data publicarii: 15-04-2009 | Finante-BanciArbitrul pensiilor private a aprobat norma care prevede ca administratorii si agentii de marketing trebuie sa aplice politici de cunoastere a clientelei in scopul prevenirii spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism in sistemul de pensii private.
"Noile reglementari au drept scop prevenirea si impiedicarea implicarii entitatilor de pe piata pensiilor private in operatiuni suspecte de spalare de bani si de finantare a actelor de terorism", se arata intr-un comunicat al Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private (CSSPP).
Reglementarile se aplica administratorilor de fonduri de pensii private si fondurilor de pensii private pe care acestia le administreaza, precum si agentilor de marketing autorizati sau avizati in sistemul pensiilor private.
Entitatile autorizate si supravegheate de catre CSSPP vor avea obligatia, potrivit prevederilor actului normativ, sa intocmeasca, sa stabileasca si sa aplice politici, proceduri, mecanisme si masuri adecvate in materie de cunoastere a clientelei, de raportare, de pastrare a evidentelor, de control intern, evaluare si gestionare a riscurilor.
Politicile si procedurile de cunoastere a clientelei, elaborate de fiecare administrator sau agent de marketing, vor trebui sa contina, printre altele, proceduri de identificare si monitorizare permanenta a clientilor, precum si a operatiunilor derulate de acestia pentru a detecta tranzactiile neobisnuite si cele suspecte.
De asemenea, administratorii si agentii de marketing persoane juridice vor avea obligatia sa desemneze una sau mai multe persoane cu responsabilitati in aplicarea prevederilor legale referitoare la prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI