Incredibil. Fiecare kilometru din autostrada Comarnic-Brasov va costa, in medie, 50 milioane de euro
Data publicarii: 13-05-2009 | EconomieTronsonul de autostrada Comarnic-Brasov ar putea fi construit de consortiul franco-elen Vinci-Aktor, au declarat surse din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI). Executia celor 58 km de autostrada, cat are tronsonul Comarnic-Brasov, va costa circa 1,5 miliarde de euro. Costurile de capital si cele indirecte vor duce lucrarea la un pret de circa 50 milioane de euro pentru fiecare kilometru de autostrada. Specialistii spun insa ca un kilometru de autostrada construita in zona de munte costa maximum 14 milioane de euro.
Consortiile Vinci-Aktor, Strabag-Eurovia si Bilfinger Berger-Porr au depus oferte la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) pentru constructia tronsonului Comarnic-Brasov. Asocierea Strabag-Eurovia a cerut 1,3 miliarde de euro, consortiul franco-elen Vinci-Aktor a propus 1,5 miliarde de euro, iar germanii de la Bilfinger Berger-Porr au depasit prin oferta doua miliarde de euro. Cel putin opt sau zece banci sunt implicate in procesul de finantare a celor 58 km de autostrada. Suma necesara finantarii tronsonului de autostrada, 1,5 miliarde de euro, nu contine insa si imprumutul. Costurile de capital si cele indirecte vor duce lucrarea la un pret de circa 3 miliarde de euro, spun surse avizate din MTI. Din momentul in care incep lucrarile, conform clauzelor contractuale, constructorul trebuie sa finalizeze autostrada in maximum patru ani. Constructorul vine cu banii pentru autostrada, dupa care isi recupereaza investitia", au explicat sursele citate.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?