Copie electrica dupa Logan creata de chinezi si americani
Data publicarii: 04-06-2009 | AutoModelul electric american Coda EV a imprumutat formele lui Dacia Logan. Motivul: Coda EV este bazat pe sedanul chinezesc Hafei Sebao, care a copiat Loganul si Chevrolet Aveo.
Compania americana Coda, specializata pe modele 100% electrice abordabile ca pret, a prezentat ultimul sau proiect, denumit simplu Coda EV. Este vorba de un sedan electric care va intra pe piata din California in 2010 si care va costa, in SUA, in jur de 35.000 de dolari.
Nimic neobisnuit pana aici. Totusi, o privire mai atenta asupra infatisarii modelului american ne face cunostinta cu forme extrem de familiare, pe care le putem admira in fiecare zi pe strazile noastre. Asemanarea cu formele Daciei Logan - pentru ca despre acest model este vorba - nu este insa intamplatoare. Compania americana care a produs Coda EV a format un parteneriat cu un producator din China, Hafei Automotive, modelul electic fiind produs pe baza sedanului Hafei Sebao. Aici intervine "scurtcircuitul" de design, chinezii preferand sa adopte un design cunoscut in detrimentul unuia original. Astfel a iesit un model care seamana in partea frontala cu Logan, profilul si spatele apartinandu-i aproape in totalitate lui Chevrolet Aveo.
"Coda sedan este un vehicul electric pentru toata lumea. Este o revolutie practica destinata soferilor care au nevoie de un mijloc de transport pe care se pot baza", spune Kevin Czinger, presedintele companiei Coda.
Coda EV are o lungime de 4445 de milimetri (mai mare cu 20 de centimetri decat a lui Logan) si o latime de 1752 de milimetri (fiind cu 24 de centimetri mai ingust decat Logan). Una dintre diferentele majore fata de modelul Dacia este faptul ca, spun americanii, modelul construit de ei pe baza lui Hafei Sebao poate sa se ridice la nivelul a cinci stele la testele de siguranta.
Motorul electric al modelului dezvolta 100 kW (echivalentul a 134 de cai putere) si 300 Nm, bateriile litiu-ion care alimenteaza motorul fiind produse si ele de o companie chinezeasca, Tianjin Lishen. Bateriile au o autonomie efectiva care variaza intre 145 si 200 de kilometri, in functie de modul de rulare, si pot fi incarcate in mai putin de sase ore rintr-o priza clasica, de 220 V. Cifrele performantei modelului Coda EV sunt interesante: 11 secunde pentru 0-60 mph (0-96 km/h) si 130 km/h viteza maxima limitata electronic.
Desi modelul american va dispune in versiunea de baza de sistem Bluetooth cu microfon incorporat, de un pachet audio Sirius cu MP3 player cu slot USB de posibilitatea de conectare a unui iPod si de jante din aliaj, un mare impediment in viitoarea cariera de piata a modelului pare a fi, totusi, pretul. Asta pentru ca Tesla Model S, ultima creatie a constructorului american care a scos pe piata modelul Roadster, costa cu doar 15.000 de dolari mai mult, in conditiile in care aspectul estetic al acestuia este net superior celui al lui Coda EV.
Carscoop via Automarket
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online