GfK: Utilizarea serviciilor de internet banking de catre firmele mari va creste cu 12% pana in 2010
Data publicarii: 11-06-2009 | Finante-BanciUtilizarea serviciilor de internet banking ar putea creste cu 15% pana in 2010 in cazul companiilor mici din Romania si cu 12% pentru companiile medii si mari, arata un studiu al GfK Romania.
GfK a incadrat penru acest studiu in categoria companiilor mici firmele cu o cifra de afaceri medie anuala mai mica de 1 milion euro, iar in categoria companiilor medii si mari firmele cu o cifra de afaceri peste acest nivel.
Concluziile studiului se bazeaza pe intentiile exprimate de reprezentantii companiilor care au participat la elaborarea sa.
La finalul lui 2008, 50% dintre companiile medii si mari participante la studiu sustineau ca folosesc servicii de internet banking, comparativ cu 39% la finalul lui 2006. Pe segmentul companiilor mici, 30% foloseau servicii de internet banking la sfarsitul anului trecut, fata de 16% cu doi ani in urma.
Serviciile bancare electronice erau folosite de 40% dintre companiile medii si mari la finalul lui 2008 si de 21% dintre companiile mici.
In urma cu doi ani, 23% dintre companiile medii si mari si 10% dintre firmele mici foloseau servicii bancare electronice.
Serviciile bancare prin telefon erau utlizate la finalul anului trecut de 33% dintre companiile medii si mari si de 21% dintre cele mici.
La finalul lui 2006, 30% dintre companiile medii si mari si 15% dintre cele mici utilizau servicii bancare prin telefon.
Pana la finalul lui 2010, utiilizarea serviciilor bancare electronice ar putea creste cu 12% in randul companiilor mici si cu 11% pentru companiile medii si mari, mai arata studiul GfK.
Potrivit opiniilor exprimate de companii, utilizarea leasingului a scazut puternic din 2006, de la 57% pana la 28% in 2008.
Penru 2010, intentiile declarate ale companiilor indica o crestere a utlizarii leasingului cu 3-5%.
"In ultimii doi ani, companiile si-au intensificat relatia cu bancile, cu o rata usor mai mare printre companiile mici. Acest lucru se reflecta in principal in utilizarea mai frecventa a produselor bancare: 61% dintre companiile mici si 68% din cele mai mari au intensificat relatia cu bancile lor, fata de 9%, respectiv 18% care declarau acest lucru in urma cu doi ani", se precizeaza in studiul GfK.
Studiul Financial Market Data System Company analizeaza obiceiurile financiare ale companiilor, produsele financiare utilizate in prezent si potentialul lor, precum si asteptarile pe care le au companiile de la banca lor. Esantionul este alcatuit din 1.000 companii mici, medii si mari (cu cifra de afaceri variind inre 50.000 si 2,5 milioane euro), de stat si private.
Studiul este realizat o data la doi ani, iar ultima colectare de date s-a facut in perioada septembrie - decembrie 2008.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial