BCR - cea mai utilizata banca, ING - cea mai buna reputatie
Data publicarii: 09-09-2009 | Finante-BanciPutin peste jumatate dintre romani folosesc servicii bancare, cei mai obisnuiti cu astfel de servicii fiind orasenii cu varste cuprinse intre 25 si 39 de ani, venituri de peste 3.000 lei si studii superioare, arata un sondaj al companiei de cercetare de piata TNS CSOP.
Astfel, doar 51,1% dintre respondentii la sondaj au declarat ca folosesc, in prezent, servicii bancare. In mediul urban aproximativ 58,7% dintre locuitori folosiesc astfel de servicii, in timp ce, in mediul rural, procentul se situeaza la 40,7%.
In Bucuresti, 61,4% din cei care au raspuns la intrebarile sondajului au spus ca utilizeaza serviciile unei banci.
Pe grupe de varsta, 64,4% din persoanele cu varsta cuprinsa intre 25 si 39 de ani folosesc servicii bancare, la polul opus situandu-se persoanele de peste 61 de ani, cu 26,6% de rapunsuri favorabile.
Persoanele cu venituri de peste 3.000 lei folosesc cel mai mult servicii bancare, in proportie de 79,7%, in timp ce doar 29,5% din cei cu venituri sub 1.000 lei apeleaza la serviciile bancilor.
De asemenea, persoanele cu studii superioare folosesc in cea mai mare proportie (77,7%) serviciile bancilor, fata de doar 30,8% in cazul persoanelor care au absolvit doar scoala generala, mai arata sondajul.
BCR - cea mai utilizata banca, ING - cea mai buna reputatie
In acelasi timp, cei mai multi dintre respondentii la sondaj folosesc cel mai des serviciile Bancii Comerciale Romane (27,5%). BRD urmeaza in acest clasament, cu un procent de 22,6%, pe locurile urmatoare clasandu-se Raiffeisen Bank (11,8%), Banca Transilvania (10,4%) si Bancpost (7,5%).
Majoritatea celor care folosesc servicii bancare prefera sa aleaga o singura banca (63,8%) pentru toate operatiunile, un sfert din respondenti folosesc doua banci, 6,9% declarand ca utilizeaza instrumente financiare de la trei sau mai multe banci, conform sondajului.
ING Bank are cea mai buna reputatie printre clienti, urmata de CEC Bank, Banca Transilvania si BRD, iar 18% dintre clientii ING Bank au declarat ca sunt "foarte atasati" de banca si 31% "atasati". De asemenea, 16% dintre clientii Bancii Transilvania si CEC Bank s-au declarat foarte atasati de banca, mai arata raportul.
Datele pentru studiul TNS CSOP au fost adunate in patru etape, in lunile ianuarie, februarie, aprilie si iunie 2009. Esantionul folosit a fost de 1.100 respondenti pentru fiecare etapa. Marja de eroare este de plus sau minus 3%, la un nivel de incredere de 95%. Respondentii au fost alesi aleatoriu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?