Top 5 mituri despre masinile hibrid
Data publicarii: 23-09-2009 | AutoChiar daca nu esti un activist in problemele mediului, masinile hibrid te pot intriga. Cei mai multi dintre noi au auzit ca aceste masini sunt mai ieftine, mai eficiente si ca vor fi pe val in viitor, desi au luat demult calea noilor tendinte.
Insa la fel ca in cazul oricarei tehnologii noi, inca mai exista numeroase prejudecati, cand vine vorba despre cunoasterea si intelegerea acestor masini.
Continuand aceste idee, va vom oferi mai jos cateva dintre miturile legate de masinile hibrid:
1. O masina hibrid trebuie conectata la priza.
De indata ce cuvantul "energie electrica" este adus in discutie, te gandesti la prize, cabluri, si prize de curent de perete. Ceea ce poate nu se stie este ca inginerii au dezvoltat un sistem ingenios cunoscut sub numele de franare regenerativa.
Energia, care de obicei se pierde atunci cand un vehicul incetineste sau opreste, este regenerata si dirijata spre bateriile reincarcabile ale hibridului.
Motorul cu combustibil conventional este de asemenea, utilizat pentru transferul de energie la bateriei. Procesul este automat, astfel incat sa nu existe cerinte speciale la adresa conducatorului auto.
2. Bateriile hibrid trebuie sa fie inlocuite.
Grijile cu privire la inlocuirea costisitoare a bateriei masinilor hibrid continua sa-i framante pe multi dintre potentialii cumparatori. Aceste griji sunt nefondate.
Prin mentinerea bateriei incarcata in proportie de 40 si 60 la suta-niciodata incarcata complet-constructorii de automobile au extins durata de viata a bateriilor nichel-metal sau litiu-ion.
3. Hibrizii sunt un fenomen nou.
In 1900, companiile auto americane au produs masini cu abur, electrice, precum si autovehicule cu benzina in numar aproape egal.
Nu a mai durat mult pana cand inginerii intreprinzatori au descopeit diferite surse de energie care puteau fi combinate. Tot in 1900 Ferdinand Porsche a devenit pionierul tehnologiei hibride.
4. Oamenii cumpara hibrizi numai pentru a economisi bani.
Hibrizii se pozitioneaza in fruntea listei celor mai eficiente masini. Studiile arata insa ca cei care isi achizitioneaza masini, rar se bazeaza doar pe o ecuatie logica pur economica.
In plus, dupa cum sustin si criticii tehnologiei hibride, eventualele economii se adauga costului suplimentar de achizitionare a unui model hibrid comparativ cu unul conventional.
Intrebarea evident rezultata ar fi, daca nu economisirea banilor este motivul pentru cumpararea unui hibrid, atunci care sunt avantajele?
Producatorii sustin ca argumente pro minimalizarea impactului asupra mediului sau reducerea dependentei de combustibil conventional la nivel mondial.
5. Hibrizii vor rezolva toate problemele noastre de transport, energie si mediu.
Piata modelelor hibrid este in plina ascensiune. In ultimii ani, vanzarile de masini hibride in de exemplu, in SUA au crescut exponential, de la 9.500 in 2000 la 350.000 in 2007.
Cifrele sunt incurajatoare, dar trebuie privite in contextul pietei de automobile in general. 350.000 de unitati hibride, in 2007, reprezenta doar 2.5 la suta din cele 17 de milioane de masini noi vandute in acelasi an.
Totusi, la doi ani distanta, Toyota anunta recent o cifra de productie record de doua milioane de unitati hibride comercializate din 1997 si pana in prezent.
Incurajarea oamenilor sa cumpere masini cat mai eficiente a devenit scopul a numerosi constructori auto, care ne aduc tot mai des la cunostinta importanta acestor masini.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?