Franta vrea sa produca 2 milioane de autovehicule electrice pana in 2020
Data publicarii: 02-10-2009 | AutoGuvernul francez are ca obiectiv realizarea a 2 milioane de vehicule 100% electrice si hibride pana in 2020, iar statul va investi atat in crearea unei infrastructuri de incarcare a bateriilor, cat si intr-o uzina Renault de producere a acestora, a spus ministrul Ecologiei, Jean-Louis Borloo.
"Obiectivul este de a face din Franta (...) si din industria energetica si auto franceza lideri mondiali. Niciun actor nu-si poate asuma singur riscul, dar daca toti si-l asuma in acelasi timp, lucrurile merg bine", a spus Borloo, la lansarea planului national destinat sa incurajeze dezvoltarea acestui tip de masini, potrivit AFP.
Statul francez, autoritatile si marile companii vor comanda 100.000 de masini electrice pana in 2015. Franta va investi in viitor si in reteaua de infrastructura de incarcare a acestor masini. Astfel, pana in 2015 vor fi create 1 milion de puncte de incarcare, care vor fi instalate la domiciliu sau la locul de munca.
In plus, au fost prevazute si alte 75.000 de puncte de incarcare publice. Investitia globala pentru infrastrucutrile publice a fost estimata la 1,5 miliarde euro, din care 900 milioane euro vor fi cofinantate de stat.
De asemenea, statul va participa la crearea unei filiere de baterii, printr-o investitie de 125 milioane euro realizata prin intermediul Fondului strategic de investitii (FSI), in proiectul unei uzine de baterii a Renault. Investitia totala pentru realizarea acestui proiect este de 625 milioane euro.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online