Romanii renunta pe timp de criza la sampanie si la brandy si prefera votca
Data publicarii: 09-10-2009 | LifestylePiata bauturilor spirtoase a inregistrat anul acesta scaderi deopotriva pentru brandurile locale si pentru cele de import, din punct de vedere valoric, insa si ca volum, printre cele mai afectate produse fiind brandy-ul si sampania, care inregistreaza scaderi cuprinse intre 5% si 15%, in timp ce consumul de votca a crescut cu 10% fata de anul trecut.
Revenirea pietei este asteptata sa aiba loc in a doua jumatate a anului viitor.
"Este evidenta o scadere totala a pietei de bauturi alcoolice din import, atat din punct de vedere valoric, cat si volumic. Sunt categorii care inregistreaza scaderi cuprinse intre 5% si 15%, cum ar fi brandy-ul, si categorii care au inregistrat cresteri fata de anul trecut, cu procentaje de pana la 10%, cum ar fi votca", a declarat pentru Business Standard Petre Berciu, director general BDG Import, unul dintre principalii importatori de bauturi spirtoase de pe piata locala. Firma are in portofoliu branduri precum whisky Jack Daniel's, scotch Cutty Sark, votca Finlandia, berea Corona, apa Evian si sampania Laurent Perrier.
Berciu spune ca businessul BDG Import urmeaza de altfel trendul pietei, pe lista marcilor cu vanzari in scadere aflandu-se Metaxa (in categoria brandy) si Laurent Perrier (la sampanie), in timp ce cresteri au fost consemnate la branduri precum Jagermeister si Finlandia Vodka.
"Toate acestea, raportate la volum. Valoric insa, in primele noua luni ale anului ne situam peste cifra de afaceri inregistrata anul trecut in aceeasi perioada", a subliniat Petre Berciu.
Producatorii locali resimt scaderea cererii
Si EuroAvipo, producatorul local al marcii Unirea, a inregistrat o scadere a consumului de brandy.
"Ne-am fi asteptat ca in perioada unei crize, cand veniturile scad, consumatorii sa se indrepte spre brandurile low, spre segmentul unde se afla si Unirea, dar acest lucru nu s-a intamplat. Daca nu s-au orientat spre low, nu stiu unde s-au dus. Probabil ca se orienteaza mai mult spre cazan, spre productia din propria gospodarie", a precizat Florian Radu, brand manager Unirea.
De asemenea, o scadere volumica de 3-5%, diferita pe categorii, au resimtit in prima jumatate a anului si producatorii locali.
"Ne asteptam la scaderi majore in a doua parte a anului. Minusul va fi vizibil pe toate categoriile, cu exceptia vermutului - o categorie mai dinamica, ce are un profil diferit de consumator fata de restul categoriilor. De asemenea, estimam o reducere cu pana la 10% a cifrei de afaceri, ca urmare a scaderii pietei, cauzata de cresterile de acciza la bauturi spirtoase si intermediare, si pe fondul crizei economice generale", a declarat Andi Dascal, directorul general Prodvinalco, producatorul unor braduri precum Iancu si Senator.
Pentru 2010, previziunile privind o eventuala revenire a pietei pe un trend ascendent sunt destul de rezervate, primele semne de reviriment fiind asteptate in a doua parte a anului, perioada in care este prognozata si o majorare a preturilor, din cauza variatiilor cursului de schimb leu-euro.
Integral in Business Standard
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial