Citibank intra pe piata de retail din Romania
Data publicarii: 14-10-2009 | Finante-BanciCitibank Romania a lansat o oferta de produse si servicii adresate persoanelor fizice, concentrandu-se pe atragerea de clienti cu venituri mai ridicate, a anuntat miercuri banca. Astfel, noua oferta de retail banking include Citibank Online (Internet banking) si CitiPhone Banking (tranzactii bancare prin telefon), disponibile non-stop clientilor care detin un cont curent la Citibank Romania.
Odata cu lansarea noii linii de produse, Citibank a inaugurat si doua noi agentii in Bucuresti, numarul total de agentii din capitala ajungand astfel la sapte.
Totodata, Citibank lanseaza si Serviciile Citigold, serviciul bancar premium adresat clientilor cu venituri mari.
"Lansarea retail banking-ului in Romania face parte din strategia noastra globala de a avea un model de afaceri care plaseaza clientul in centrul atentiei noastre. Imbinam in fiecare produs si in fiecare regiune potentialul existent in pietele emergente cu caracterul global, continuand sa ne concentram pe inovatie pentru a sustine avantajul competitiv", a declarat Sanjeeb Chaudhuri director regional al diviziei de retail pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA).
"Dupa 13 ani de prezenta pe piata din Romania, perioada in care am construit parteneriate de succes cu clientii nostri din segmentul corporate, noua noastra oferta de produse si servicii vine in intampinarea asteptarilor persoanelor fizice. Aceasta lansare ne consolideaza pozitia ca una dintre cele mai bine capitalizate banci din Romania," a declarat miercuri presedintele Citibank Europe Dublin - Sucursala Romania, Shahmir Khaliq.
El a adaugat ca banca are, in prezent, o rata a solvabilitatii de 16-17%, semnificativ peste limita reglementata de 8% si peste cea solicitata de banca centrala, de 10%. Khaliq a precizat de asemenea ca raportul intre credite si depozite in cazul Citibank Romania este de 64-65%, ceea ce plaseaza banca intr-o pozitie confortabila de lichiditate.
Serviciile de admistrare a portofoliilor clientilor (wealth management), reprezinta o componenta de baza a ofertei de retail, adresandu-se clientilor Citigold, care au la dispozitie o suma mai mare de 50.000 dolari pentru investitii.
Tinta exprimata de reprezentantii bancii pentru produsele nou lansate, Citigold si CitiOne, este sa ajunga intre primii 3-5 jucatori pe piata din Romania in urmatorii 3 ani. Aceeasi tinta este asumata si pentru cardul de credit lansat de Citibank Romania in trimestrul al doilea al anului trecut.
Pe de alta parte, banca a anuntat, la inceputul acestui an, ca va inchide 30 din cele 39 de centre CitiFinancial si opt centre de vanzare, in concordanta cu modificarea strategiei de retail, care se concentreaza in prezent pe clienti cu venituri ridicate, dinspre clientii cu venituri reduse.
Totodata, reprezentantii Citibank au precizat ca banca va continua sa administreze portofoliul de clienti atrasi prin CitiFinancial, insa nu il va mai extinde.
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Libra Internet Bank finanțează cu 7,5 milioane de euro construcția unui parc fotovoltaic de 23,1 MW în Teleorman
- Revolut anunță actualizarea IBAN-urilor locale și operaționalizarea sucursalei românești
- Schneider Electric colaborează cu GR3N pentru reciclarea plasticului și promovarea circularității în industria chimică
- NewCold intra in Romania prin achizitia unui teren de 9 hectare in nordul Bucurestiului
- EY: Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
- Opinie Deloitte: Peste 5.000 de companii din Romania au de intocmit rapoarte de durabilitate in 2025-2026. Ce presupun aceste cerinte de raportare?
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza