Islandezii s-au imbulzit sa manance pentru ultima data la McDonald's
Data publicarii: 02-11-2009 | DiverseO multime de clienti au invadat sambata cele trei restaurante McDonald's din Reykjavik, cu cateva ore inainte de inchiderea lor definitiva, pentru a manca pentru ultima data celebrii hamburgeri, relateaza AFP.
Compania americana de fast-food a decis sa se retraga din Islanda din cauza costurilor antrenate de colapsul economic prin care trece tara. Islanda devine astfel unul dintre putinele state din Europa de Vest in care marca americana nu va fi prezenta.
Intr-unul din restaurantele din capitala se astepta 20 de minute la coada pana la preluarea comenzii, in timp ce cozile de masini de la drive-in provocau ambuteiaje.
"Am lucrat aici sase ani si n-am avut niciodata atat de lucru ca-n ultimele zile", a declarat un angajat.
Jon Gardar Ogmundsson, proprietarul companiei Lyst, operatorul restaurantelor McDonald's din Islanda, a explicat ca a trebuit sa apeleze la suplimentari de personal si ca la un moment dat chiar au ramas fara BigMac.
"Suntem aici pentru a spune 'la revedere' ", a declarat Orri Hreinsson care, impreuna cu doi dintre amicii sai, au luat 12 cheeseburgeri. "Nu eram clienti fideli si nu ne vor lipsi prea mult dupa inchidere", adauga prietenul lui, Sindri Sigurjonsson. "Va fi mai amuzant sa mergi sa-i mananci in strainatate", spune si Theodor Olafsson.
"Decizia nu a fost usor de luat", a marturisit Jon Gardar Ogmundsson cand a anuntat luni inchiderea restaurantelor. "Motivele tin de contextul economic dificil si de prabusirea cursului coroanei islandeze. Este o decizie pe care am luat-o in acord cu McDonald's", a adaugat el.
In Islanda, McDonald's a cerut ca tot ceea ce se servea in restaurantele sale, inclusiv ambalajele, carnea, legumele si branza sa fie importate, piata islandeza fiind prea mica pentru a fabrica produsele necesare. Restaurantele lui Ogmundsson isi importau pana in prezent produsele din Germania, dar costurile s-au dublat dupa ce prabusirea coroanei islandezei a afectat factura importurilor.
Incepand din martie 2008, valoarea euro in raport cu coroana islandeza a crescut cu 80%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial