BRD-SocGen a afisat un profit in scadere cu 19% in primele 9 luni, de 660 milioane lei
Data publicarii: 02-11-2009 | Finante-BanciBRD-SocGen a obtinut, in primele noua luni ale anului, un profit net de 660 milioane lei (156 milioane euro), in scadere cu 19% fata de intervalul similar din 2008, in conditiile cresterii provizioanelor de aproape trei ori, la 673 milioane lei (159 milioane euro), a anuntat luni banca.
Astfel, costul net al riscului a crescut la 673 milioane lei (159 milioane euro), de la 226 milioane lei (62 milioane euro) in primele noua luni ale anului trecut.
"Activitatea bancara a suferit si in trimestrul al treilea efectele crizei. Acest lucru s-a intamplat pe de o parte din cauza lipsei cererii de produse si servicii bancare, mai ales pe piata persoanelor fizice, si pe de alta parte din cauza continuarii cresterii creditelor neperformante", a declarat presedintele BRD, Patrick Gelin.
Profitul brut din exploatare a inregistrat la finalul celui de-al treilea trimestru o crestere de 22% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 1,465 miliarde lei (346 milioane euro). In acelasi timp, venitul net bancar a ajuns la 2,53 miliarde lei (598 milioane euro), in crestere cu 18% fata de 30 septembrie 2008.
Activele bancii ajunsesera la 47,9 miliarde lei (11,4 miliarde euro) la 30 septembrie 2009, in crestere cu 7,6% fata de activele de la 30 septembrie 2008, cand se situau la 44,5 miliarde lei, dar in scadere cu 2,7% fata de finalul lui 2008, potrivit Newsin.
Creditele acordate de BRD Societe Generale au ajuns la 33 miliarde lei, volum cu 8% mai mare decat cel inregistrat la 30 septembrie 2008, din care 15,8 miliarde lei erau imprumuturi acordate persoanelor fizice, in crestere cu 4% in perioada mentionata.
Creditele acordate companiilor au crescut cu 12% in ultimul an, pana la 17,2 miliarde lei, mai arata comunicatul.
"Totusi, se observa in continuare o scadere sensibila a cererii de credite si in trimestrul trei al anului 2009", arata comunicatul
bancii.
De asemenea, depozitele atrase de banca au crescut in ritm anual cu 1% la sfarsitul lui septembrie 2009 , la 30,2 miliarde lei.
"Costul net al riscului, chiar daca a crescut in mod semnificativ, ramane in limite acceptabile in actualul context datorita unui bun control al riscului", sustine comunicatul. In acelasi timp, banca nu a dat detalii legate de evolutia creditelor neperformante, dar a precizat ca "BRD isi mentine in continuare pozitia mai buna fata de media sistemului bancar".
Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfarsitul trimestrului al treilea de 21,6%, in timp ce raportul cost/venituri s-a mentinut la un nivel de 42,1%.
BRD - Groupe Societe Generale avea, la sfarsitul lunii septembrie 2009, 2,6 milioane de clienti activi. Banca are 2,2 milioane de carduri active si opereaza o retea de peste 1 450 bancomate (ATM) si 20.000 de aparate pentru plata cu cardul la comercianti (POS).
Evolutia rezultatelor BRD este prezentata fata de aceeasi perioada a anului precedent, fara a lua in calcul profitul exceptional realizat din vanzarea in trimestrul III al anului 2008 a participatiei de 25% la Asiban. Totodata, situatia financiara este prezentata in standarde romanesti de contabilitate.
BRD a incasat, anul trecut, 87,5 milioane euro din vanzarea detinerii de 25% din capitalul Asiban.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial