Serviciul 118800 poate fi apelat doar din retele Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC
Data publicarii: 17-11-2009 | ActualitateNumarul universal pentru informatii telefonice poate fi accesat, la doua saptamani de la lansarea sa oficiala, numai din retele Romtelecom, Orange, Vodafone si UPC, purtandu-se discutii cu reprezentantii Cosmote, Zapp, RCS & RDS.
"Numarul universal pentru informatii telefonice este taxat de catre reteaua din care s-a facut apelul. Astfel, in reteaua Romtelecom costul este de 0,71 euro/minut (TVA inclus), in UPC - 1,19 lei/apel + 1,11 lei/minut (TVA inclus). In reteaua Vodafone se va plati 1,36 euro/apel + 0,30 euro/minut (TVA inclus), iar in reteaua Orange 0,36 euro/apel + 0,45 euro/minut (TVA inclus), a declarat marti directorul general al InfoClick, furnizorul serviciului universal al abonatilor de telefonie, Kostas Papadopoulos.
Conform lui Papadopoulos, de la lansarea serviciului 118800, la 31 octombrie, au fost inregistrate un numar de 30.000 de apeluri. Comparativ, in Grecia, compania Newsphone, care administreaza serviciul Universal si actionar minoritar al InfoClick, inregistreazp 40 milioane apeluri pe an.
Directorul general al InfoClick a declarat ca mentenanta serviciului este asigurata de compania sa, care in prezent opereaza si un call center cu 50 de angajati. Acesta a mai spus ca, potrivit ofertei facute pentru castigarea licitatiei, InfoClick va investi in dezvoltarea serviciului 10 milioane euro, in urmatorii cinci ani.
Baza de date operata de InfoClick contine trei milioane de numere de telefon, din toate retelele, fixe si mobile, printre care se numara si numere de pe cartele preplatite.
"Cetatenii isi pot verifica in orice moment datele din registrul complet al abonatilor de telefonie, pot solicita rectificare, eliminarea sau introducerea datelor lor de contact in registrul abonatilor, in mod gratuit. Sfatuiesc toti utilizatorii retelelor de telefonie fixe sau mobile, abonati sau utilizatori de cartele preplatite, sa isi intrebe furnizorul despre acest registru si despre situatia lor. Numai cei care isi dau acordul sunt trecuti in acest registru", a declarat presedintele Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglemetare in Comunicatii (ANCOM), Catalin Marinescu.
Compania InfoClick, in asociere cu Newsphone Hellas SA Atena Grecia Sucursala Bucuresti, a castigat licitatia pentru a deveni furnizor universal pentru punerea la dispozitia utilizatorilor a unui serviciu de informatii privind abonatii si a unui registru al abonatilor.
Oferte au mai fost depuse de companiile Mediasat SA, pentru licitatia privind registrul abonatilor si pentru serviciul de informatii privind abonatii, si compania SC Borg Design SRL, pentru registrul abonatilor.
Ofertele InfoClick au fost declarate castigatoare, cu un punctaj de 94,06 puncte din 100 posibile pentru registrul abonatilor si un punctaj maxim pentru serviciul de informatii privind abonatii.
InfoClick este desemnat furnizor de serviciu universal pe o perioada de doi ani de la momentul punerii la dispozitia utilizatorilor finali, pentru prima data, a registrului abonatilor si a serviciului de informatii privind abonatii.
Conform ANCOM, compania desemnata furnizor de serviciu universal are obligatia de a realiza si administra baza de date completa, care sa includa numerele de telefon si de fax si anumite date de identificare ale abonatilor serviciilor de telefonie destinate publicului din Romania (inclusiv utilizatorii de cartele preplatite) care accepta acest lucru.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI