Actionarii Carpatica au aprobat conducerea dualista si au ales membrii consiliului de supraveghere
Data publicarii: 17-11-2009 | Finante-BanciActionarii Bancii Comerciale Carpatica (BCC) au ales cei cinci membri care vor face parte din consiliul de supraveghere, pentru un mandat de patru ani, in contextul in care au votat trecerea la un sistem dualist de conducere a bancii, a anuntat marti banca.
Astfel, din consiliul de supraveghere nou infiintat vor face parte Ilie Carabulea, Ioan Gandila, Doina Toader, Viorel Grigore si Nicolae Petria. Primii patru mentionati dintre membrii selectati ai consiliului de supraveghere, fac parte, in prezent, din consiliul de administratie al bancii.
Totodata, conducerea executiva a companiei va fi mentinuta, pana la inregistrarea membrilor directoratului la Oficiul Comertului. Astfel, din conducerea executiva a Bancii Carpatica fac parte Gheorghe Cismaru, Ion Dobrica, Nicolae Surdu si Gheorghe Ciobanasu, fiind insa nevoie ca ultimii doi sa primeasca avizul BNR.
La inceputul lunii trecute, consiliul de administratie al Bancii Comerciale Carpatica l-a numit pe Nicolae Surdu in functia de director general, in locul lui Nicolae Hoanta, care ocupa si functia executiva, aproband totodata o conducere dualista a bancii, prin directorat si consiliu de supraveghere. Anterior, Nicolae Surdu ocupase functia de director general al sucursalei Fortis Bank din Romania.
In primele noua luni din 2009, BCC a inregistrat un profit brut de circa 6 milioane lei, in crestere de patru ori fata de rezultatul obtinut in intervalul similar al anului trecut, potrivit datele preliminare prezentate recent de banca. In primele noua luni ale acestui an, provizioanele bancii au crescut cu 9,1 milioane lei.
Recent, Banca Comerciala Carpatica a incheiat o majorare de capital, in urma careia a reusit sa stranga 26,82 milioane lei, dupa ce actionarii au subscris 96% din titlurile nou emise in cadrul unei operatiuni necesare pentru asigurarea unei rezistente mai bune la socurile macroeconomice si sistemice
Astfel, noul capital social al bancii va fi de 228,076 milioane lei, impartit in 2,28 miliarde de actiuni, cu valoarea nominala de 0,10 lei.
Titlurile Bancii Comerciale Carpatica sunt listate la Bursa de Valori Bucuresti, sub simbolul BCC, iar banca are o valoare de piata de 211,3 milioane lei (49,2 milioane euro), aferenta cotatiei de 0,105 lei/actiune, stabilita la inchiderea sedintei bursiere din 13 noiembrie.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online