Romania are cele mai multe site-uri din UE ce incalca drepturile consumatorului in telefonia mobila

Data publicarii: 17-11-2009 | Actualitate

Romania s-a clasat pe primul loc in Uniunea Europeana, alaturi de Ungaria si Austria, dupa numarul site-urilor de internet anchetate pentru nerespectarea drepturilor consumatorului in ce priveste serviciile de telefonie mobila, cu cate 21 de cazuri, potrivit unui raport al Bruxelles-ului.

Franta si Lituania au avut 20 de asemenea pagini web. Cele mai multe dintre site-urile din UE corectate sau inchise de autoritatile de protectia consumatorului au fost in Lituania (17), iar pe locul al doilea s-a clasat Romania, cu 16 astfel de site-uri.

De altfel, cele mai multe site-uri investigate au fost in Marea Britanie si Cehia, cate 43, urmate de Romania, cu 40. Marea Britanie s-a clasat pe primul loc, inaintea Romaniei, la numarul de cazuri in care a fost nevoite de anchete aprofundate, cu 39 fata de 38 in Romania.

In urma controalelor, Autoritatea Nationala de Protectia Consumatorului a identificat si patru cazuri care depaseau granitele tarii, la fel ca in Germania si Spania, se mai arata in raportul CE. Cele mai multe au fost gasite in Austria, respectiv 16, din totalul de 44 identificate in UE.

In raport s-a mai precizat ca 70% (respectiv 301) dintre site-urile internet anchetate pentru comercializarea frauduloasa de tonuri de apel, fonduri de ecran si alte servicii de telefonie mobila au fost corectate (52%) sau inchise (17%), ca urmare a unei proceduri disciplinare comunitare de 18 luni in materie de consum, realizata de cele 27 de state membre, de Norvegia si de Islanda.

Mai mult de jumatate dintre aceste site-uri internet erau destinate copiilor (54%, adica 163 de site-uri internet), folosind personaje de desene animate pentru copii sau personaje celebre din domeniul televiziunii ori necesitau acordul parintilor.

Problemele principale au vizat preturi neclare (41% dintre site-uri), absenta unor informatii comerciale complete (75% dintre site-uri), publicitate inselatoare (35%), in special, cea pentru tonuri de apel "gratuite", atunci cand, in realitate, consumatorul este obligat sa plateasca un abonament.

De altfel, in urma unei operatiuni de verificare minutioasa, in Italia, in februarie si in mai, autoritatile insarcinate cu aplicarea legislatiei au aplicat amenzi de aproximativ 2 milioane de euro pentru noua firme (Telecom Italia, Vodafone, Wind, Dada, Zed, H3G, Zeng, Fox Mobile si Tutto gratis).

"Aceasta ancheta desfasurata in ansamblul UE constituie un raspuns direct la sutele de plangeri din partea parintilor si a consumatorilor din numeroase tari ale UE. Tinerii nu trebuie sa fie victimele unor escrocherii precum publicitatea inselatoare care ii ademeneste catre subscrierea unor abonamente pentru tonuri de apel pe care le credeau gratuite. Iar parintii nu trebuie sa descopere surprize neplacute in factura telefonica, atunci cand copiii lor s-au abonat, in mod intamplator, la un serviciu nedorit", a declarat comisarul european pentru protectia consumatorilor, Meglena Kuneva.

Cetatenii UE detin peste 495 milioane de telefoane mobile, se mai arata in comunicatul CE.

Potrivit Bruxelles-ului, autoritatile nationale vor continua sa actioneze pentru a rezolva cazurile restante. Noul sistem de anchete comunitare de verificare minutioasa pe scara larga va continua, cu mai multe alte examinari de ansamblu si actiuni comune prevazute pentru 2009-2010.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG