GM ar putea inchide Saab, dupa ce Koenigsegg a renuntat la preluarea firmei suedeze
Data publicarii: 25-11-2009 | InternationalGeneral Motors nu se asteapta sa primeasca o noua oferta pentru Saab si ar putea inchide divizia aflata in mare dificultate, dupa ce Koenigsegg Group AB a anulat preluarea planificata, au declarat surse apropiate grupului, citate de Bloomberg.
Soarta Saab va fi decisa in cadrul reuniunii boardului GM din 1 decembrie, au declarat sursele, ce au cerut sa nu fie numite, pentru ca discutiile sunt private.
Chiar daca conducerea GM ar putea opta pentru pastrarea diviziei suedeze, asa cum a facut in cazul Opel, grupul are totusi un plan secundar, ce prevede incheierea activitatilor diviziei.
"Ar trebui pur si simplu sa scape de ea". Saab "chiar nu conteaza din punct de vedere al tehnologiei, si nu exista sinergii, precum in cazul Opel", a comentat Tom Stallkamp, partener al firmei Ripplewood Holdings LLC.
Inchiderea Saab, in locul vanzarii, ar ajuta in continuare grupul GM sa isi atinga scopul de a reduce numarul marcilor din Statele Unite de la opt la patru, in contextul in care constructorul incearca sa revina pe profit dupa iesirea din faliment. Vanzarea catre grupul Koenigsegg ar fi protejat locurile de munca din cadrul Saab.
Producatorul suedez de automobile de lux Koenigsegg a anuntat marti ca a renuntat la oferta inaintata General Motors pentru cumpararea constructorului auto Saab, invocand intarzierile prea mari in incheierea tranzactiei.
"Problema calendarului a fost intotdeauna esentiala pentru strategia noastra ce vizeaza insuflarea unui nou spirit companiei. Din pacate, intarzierile in incheierea operatiunii au generat riscuri si incertitudini care ne impiedica sa ne ducem la bun sfarsit planurile privind noul Saab", a explicat fondatorul si presedintele societatii, Christian von Koenigsegg, intr-un comunicat.
Koenigsegg, ce se afla in fruntea unui consortiu de investitori dornici sa preia Saab, anuntase la inceputul lui septembrie ca este sustinut si de grupul chinez BAIC in incercarea de a prelua constructorul auto suedez Saab, aflat in dificultate, de la General Motors. Grupul american intentioneaza inca din luna decembrie 2008 sa-si vanda subsidiara suedeza.
Anuntul a survenit dupa ce GM a renuntat sa cedeze subsidiara europeana mult mai importanta Opel/Vauxall, pentru care ajunsese la discutii avansate cu un consortiu format din compania canadiana Magna si banca rusa Sberbank.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare