Terminalul international de la Aeroportul Otopeni va fi extins in 2010,cu investitii de 70 mil. euro
Data publicarii: 25-11-2009 | ActualitateTerminalul international existent al Aeroportului International Henri Coanda din Otopeni va fi extins anul viitor, in urma unei investitii de 70 milioane euro, lucrarile fiind efectuate de Romairport, a declarat directorul general al aeroportului, Tudor Jidav.
In prezent, Aeroportul Otopeni are doua terminale, unul pentru curse interne si unul pentru curse internationale.
De asemenea, la sfarsitul anului viitor, Aeroportul International Henri Coanda va avea 15 porti noi de imbarcare, fata de noua porti de imbarcare in prezent. Aceste lucrari sunt prevazute in Faza a III-a a dezvoltarii si modernizarii Aeroportului International Henri Coanda.
Directorul general al Aeroportului Henri Coanda a adaugat faptul ca valoarea totala a Fazei a III-a este de 150,76 milioane euro, bani suportati de Aeroportul Otopeni.
"Extinderea Fingerului cu pana la 14 burdufuri, car vor fluidiza circulatia si vor fi in conexiune cu cele doua terminale ale aeroportului, vor fi gata in decembrie 2010. Astfel, tot Fingerul va avea 24 de porti de imbarcare, din care 15 noi, iar din acestea, noua au burdufuri noi, fata de noua porti de imbarcare cu cinci burdufuri in prezent. Constructia se intinde pe aproximativ 17.000 metri patrati", a precizat Tudor Jidav.
Acesta a mentionat faptul ca, pana in decembrie 2011, va fi extinsa Aerogara Sosiri Internationale si Schengen, lucrare ce face parte tot din Faza a III-a. Totodata, in prezent se construieste si parcarea de 459 locuri, ce se intinde pe 12.000 mp.
"De asemenea, ultima etapa a Fazei a III-a este amenajarea Aerogarii Plecari Internationale si Schengen, care va fi gata in iunie 2012", a precizat Jidav.
Potrivit lui Jidav, la finalul tuturor acestor lucrari, capacitatea anuala de pasageri va creste la 6-7 milioane, fata patru milioane pasageri in prezent. Totodata, in prezent, pe cele doua piste, capacitatea de decolare si aterizare este de 42 aeronave pe ora.
Modernizarea Aeroportului Otopeni a inceput in 1994, cu Faza I ce cuprindea terminalul de plecari si Fingerul si apoi cu Faza a II-a, ce a cuprins terminalul de sosiri, turnul de control si parcarea de la suprafata. Faza a III-a a inceput in 1998.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI