Terminalul international de la Aeroportul Otopeni va fi extins in 2010,cu investitii de 70 mil. euro
Data publicarii: 25-11-2009 | ActualitateTerminalul international existent al Aeroportului International Henri Coanda din Otopeni va fi extins anul viitor, in urma unei investitii de 70 milioane euro, lucrarile fiind efectuate de Romairport, a declarat directorul general al aeroportului, Tudor Jidav.
In prezent, Aeroportul Otopeni are doua terminale, unul pentru curse interne si unul pentru curse internationale.
De asemenea, la sfarsitul anului viitor, Aeroportul International Henri Coanda va avea 15 porti noi de imbarcare, fata de noua porti de imbarcare in prezent. Aceste lucrari sunt prevazute in Faza a III-a a dezvoltarii si modernizarii Aeroportului International Henri Coanda.
Directorul general al Aeroportului Henri Coanda a adaugat faptul ca valoarea totala a Fazei a III-a este de 150,76 milioane euro, bani suportati de Aeroportul Otopeni.
"Extinderea Fingerului cu pana la 14 burdufuri, car vor fluidiza circulatia si vor fi in conexiune cu cele doua terminale ale aeroportului, vor fi gata in decembrie 2010. Astfel, tot Fingerul va avea 24 de porti de imbarcare, din care 15 noi, iar din acestea, noua au burdufuri noi, fata de noua porti de imbarcare cu cinci burdufuri in prezent. Constructia se intinde pe aproximativ 17.000 metri patrati", a precizat Tudor Jidav.
Acesta a mentionat faptul ca, pana in decembrie 2011, va fi extinsa Aerogara Sosiri Internationale si Schengen, lucrare ce face parte tot din Faza a III-a. Totodata, in prezent se construieste si parcarea de 459 locuri, ce se intinde pe 12.000 mp.
"De asemenea, ultima etapa a Fazei a III-a este amenajarea Aerogarii Plecari Internationale si Schengen, care va fi gata in iunie 2012", a precizat Jidav.
Potrivit lui Jidav, la finalul tuturor acestor lucrari, capacitatea anuala de pasageri va creste la 6-7 milioane, fata patru milioane pasageri in prezent. Totodata, in prezent, pe cele doua piste, capacitatea de decolare si aterizare este de 42 aeronave pe ora.
Modernizarea Aeroportului Otopeni a inceput in 1994, cu Faza I ce cuprindea terminalul de plecari si Fingerul si apoi cu Faza a II-a, ce a cuprins terminalul de sosiri, turnul de control si parcarea de la suprafata. Faza a III-a a inceput in 1998.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare