Ministerul Economiei a lansat un proiect in valoare de 5,17 mil. lei, pentru sustinerea IMM-urilor
Data publicarii: 15-01-2010 | EconomieMinisterul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri a lansat vineri proiectul "Simplificarea procedurilor administrative pentru IMM prin introducerea de birouri unice One Stop Shop", in valoare de 5.175.756 lei, prin care sa simplifice unele proceduri administrative care vizeaza IMM-urile.
"Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea calitatii si eficientizarea furnizarii serviciilor publice destinate intreprinderilor mici si mijlocii, prin simplificarea procedurilor administrative cu impact asupra infiintarii si dezvoltarii IMM, prin introducerea de birouri unice/one stop shop", a declarat vineri, in cadrul unei conferinte de presa Maria Parcalabescu, secretar de stat Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri.
Potrivit acesteia, sustinerea IMM-urilor ramane o prioritate a Guvernului. "Acestea aduc peste 44% din PIB-ul Romaniei", a afirmat Parcalabescu.
Prin infiintarea biroului unic "One Stop Shop", ministerul isi propune totodata simplificarea procedurilor administrative si reducerea timpilor si costurilor aferente acestora, in beneficiul IMM si al intreprinzarilor.
Proiectul este co-finantat din Fondul Social European prin Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative, domeniul de interventie 2.2 Imbunatatirea calitatii si eficientei furnizarii serviciilor. Din valoarea totala eligibila a proiectului, de 5.175.756 lei, cea mai mare parte (85%), adica 4.399.392 lei, reprezinta finantarea nerambursabila, iar 776.363 lei este contributia beneficiarului.
Durata estimata de implementare a proiectului este de 18 luni.
In cadrul proiectului, vor fi analizate modele de bune practici din alte state membre UE si vor fi identificate procedurile administrative pe care Birourile Unice le vor solutiona, acordandu-se o atentie deosebita consultarii intreprinderilor mici si mijlocii din Romania.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial