Vanzarile Dacia din Europa au crescut in 2009 cu 29,2%, iar cota de piata a ajuns la 1,6%
Data publicarii: 15-01-2010 | AutoVanzarile Dacia pe piata europeana (UE, Islanda, Norvegia si Elvetia) au crescut in 2009 cu 29,2%, la 237.912 milioane unitati, sustinute de primele de casare, iar cota de piata a avansat de la 1,3% in 2008 la 1,6%, arata datele publicate, vineri, de Asociatia Constructorilor Auto din Europa (ACEA).
In luna decembrie, vanzarile de Dacia au crescut cu 53,6% fata de aceeasi perioada a anului precedent, la 20.042 unitati. Cota de piata a crescut, de asemenea, cu 0,5 puncte procentuale, la 1,9%.
In Romania, vanzarile de autoturisme noi au scazut cu 59,4% in 2009, la 115.979 unitati. In luna decembrie, scaderea a fost ceva mai temperata, de 40%, la 11.313 unitati.
Programele de prime de casare au limitat scaderea vanzarilor de autoturisme noi din Europa in anul 2009, declinul fiind de 1,6% fata de anul precedent.
Totusi, fata de 2008, piata europeana si-a incetinit scaderea. In 2008, vanzarile scazusera cu 7,8%, cel mai mare declin din 1993.
In total, in 2009, au fost inmatriculate 14,48 milioane autoturisme in cele 28 de tari incluse in statisticile ACEA: tarile Uniunii Europene, cu exceptia Ciprului si Maltei, alaturi de Islanda, Norvegia si Elvetia.
Fata de 2007, scaderea a fost de 9,5%, precizeaza ACEA.
Asociatia a indicat o crestere a vanzarilor in al doilea trimestru din 2009, "in principal datorita planurilor de sustinere, ce au incurajat inlocuirea autoturismelor vechi cu modele noi in mai multe piete importante".
In luna decembrie, vanzarile au avansat cu 16% fata de perioada similara din 2008, la 1,07 milioane autoturisme.
Inmatricularile au crescut in 2009 cu 23,2% in Germania, la 3,09 milioane, si cu 10,7% in Franta, la 2,05 milioane. Cele doua tari au fost printre primele care au introdus primele de casare, pentru sustinerea pietei.
Inmatricularile au scazut insa in Italia (-0,2% la 2,16 milioane), in Marea Britanie (-6,4% la 2,13 milioane) si in Spania (-17,9% la 1,16 milioane).
Printre constructori, cea mai buna evolutie a fost inregistrata de grupul german Volkswagen, ce si-a majorat cota de piata de la 20,7% in 2008 la 21,1%. Volkswagen a vandut 3,06 milioane autoturisme in 2009, in crestere cu 0,7% fata de anul precedent.
Vanzarile PSA Peugeot Citroen au ramas stabile, la 1,87 milioane unitati, insa cota de piata a crescut cu 0,2 puncte procentuale, la 12,9%. Vanzarile Renault au crescut cu 3,9%, la 1,34 milioane unitati, iar cota sa de piata a avansat cu 0,5 puncte procentuale, la 9,2%.
In ceea ce priveste constructorii americani, vanzarile Ford in Europa au avansat cu 2%, la 1,49 milioane autoturisme, iar cota de piata a crescut de la 9,9% la 10,3%. General Motors a inregistrat in schimb o scadere a vanzarilor cu 8,7%, la 1,28 milioane unitati, si un declin al cotei de piata de la 9,6% la 8,9%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial