Comenzile noi din industrie au sporit in februarie cu 11%, consolidand revenirea din ianuarie
Data publicarii: 08-04-2010 | EconomieComenzile noi din industrie si-au continuat tendinta ascendenta in a doua luna a acestui an, cu un avans de 11% fata de februarie 2009, insa au fost mai mici cu 5% fata de cele inregistrate in luna anterioara, arata datele publicate, joi, de Institutul National de Statistica (INS).
Ritmul de crestere a comenzilor industriale noi din februarie a fost mai putin pronuntat decat in luna anterioara. Astfel, in ianuarie, comenzile industriale noi revenisera pe crestere, cu un avans de 16,3%, dupa 13 luni consecutive de scadere. Ultima luna de crestere fata de luna similara din anul precedent a fost noiembrie 2008, cand comenzile noi din industrie avansasera cu 2,7% fata de luna similara din 2007.
Comenzile noi din industria bunurilor de capital au crescut cel mai mult in februarie, cu 17,5%, urmate de cele pentru produse intermediare, cu 7,8% si de comenzile noi din industria bunurilor de folosinta indelungata, cu 4,7%. In schimb, comenzile noi din sectorul bunurilor de uz curent au scazut cu 2%.
Fata de ianuarie, comenzile noi din industrie au scazut cu 5% in a doua luna din 2010, ca urmare a scaderii cu 29,2% a comenzilor din industria bunurilor intermediare. Pe de alta parte au fost inregistrate cresteri ale comenzilor noi de 25,9% in industria bunurilor de folosinta indelungata, de 15,8% in industria bunurilor de capital si de 7,2% in industria bunurilor de uz curent.
In primele doua luni comenzile noi din industrie au crescut pe ansamblu cu 13,7% fata de perioada corespunzatoare din 2009, pe fondul cresterilor inregistrate in industria bunurilor intermediare (+23,4%), industria bunurilor de capital (+12,5%) si industria bunurilor de folosinta indelungata (+0,2%). In schimb, comenzile din industria bunurilor de uz curent au scazut cu 4,4%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI