Femeile analizeaza, barbatii rezolva
Data publicarii: 03-05-2010 | HR/CariereSalile cursurilor de dezvoltare personala sunt adesea umplute de femei. Barbatii, care sunt in mod natural inclinati spre a rezolva probleme, si nu a le analiza, evita astfel de cursuri.
"Recent am avut primul meu curs open la care toti participantii au fost femei", scria la inceputul lunii aprilie, pe blogul personal, trainerul Eduard Ezeanu. Nu este singurul specialist pe zona de dezvoltare personala care a constatat ca femeile sunt interesate in numar mult mai mare decat barbatii de cursuri care sa le ajute sa isi dezvolte anumite abilitati pentru o ascensiune in cariera. "Saptamana trecuta am participat la un seminar tinut de Bodhi Ray, terapeut OSHO pe diverse domenii. La seminar au fost prezente mai multe femei decat barbati, lucru care nu a mirat pe nimeni din sala", a completat Adriana Bosca-nici, managing partner TrainArt si membru HR Club.
Armonie intre emotional si rational
Femeile sunt mai dispuse sa scoata bani din propriul buzunar pentru a se inscrie la traininguri, la sesiuni individuale de coaching, la diverse tipuri de cursuri care le pot fi de folos in meseria pe care o practica. Doamnele si domnisoarele investesc mai mult si in carti din zona de business-dezvoltare personala. Cu toate acestea, ele ajung mult mai greu in varful unei piramide ierarhice, dupa cum o arata studiile nationale, dar si internationale. Sau poate chiar din acest motiv sunt mai dispuse sa investeasca timp si bani pentru a-i ajunge din urma pe barbatii care sunt majoritari in aproape orice birou managerial.
"Femeile sunt in general mai deschise la nou, la a incerca diverse experiente care sa le des-chida si alte porti catre auto-dezvoltare si autoimplinire. Ele sunt mult mai bransate la trairile si emotiile lor, ceea ce le permite sa aiba o experienta nemijlocita a acestora. Astfel, ele sunt inclinate catre armoni-zarea emotionalului cu rationalul, ceea ce le si conduce pasii catre acest gen de cursuri, seminarii sau carti", spune Adriana Boscanici.
Aceasta nu inseamna insa ca barbatii nu au nevoie de cursuri de dezvoltare personala, ci doar ca ei percep lucrurile putin altfel. "Barbatii au nevoie de dezvoltare personala la fel de mult ca si femeile. Ei doar nu investesc in ea la fel de mult", spune Eduard Ezeanu. "Barbatii sunt in mod natural inclinati catre a rezolva probleme, dar aceste cursuri de dezvoltare perso-nala nu rezolva neaparat probleme, ci deschid noi posibilitati si oportunitati. Pentru un barbat, acest lucru poate parea inutil sau aducator de confuzie si atunci mai bine il evita", explica si Adriana Bosca-nici.
Din punctul de vedere al managerului TrainArt, barbatii sunt axati pe partea lor rationala, iar preocuparea lor pentru zona emotionala, cu tot ansamblul ei, este mult mai redusa. "Chiar am intalnit multi barbati care considera ca a-ti constientiza emotiile si a le permite sa se manifeste nu iti aduc nici un folos", a completat Boscanici.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall