Afacerile din comertul cu amanuntul au scazut in martie cu 4,8% fata de aceeasi luna din 2009
Data publicarii: 05-05-2010 | EconomieCifra de afaceri in comertul cu amanuntul a scazut in martie cu 4,8% fata aceeasi luna din 2009, mai ales ca urmare a scaderii vanzarilor de marfuri nealimentare si de produse alimentare, dar si a declinului vanzarilor de carburanti, a anuntat, miercuri, Institutul National de Statistica (INS).
Datele exclud vanzarile de autovehicule si motociclete si sunt ajustate in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate. In serie bruta, declinul a fost de 2,4%, fata de martie 2009.
In februarie, declinul - in termeni anuali - era de 8%, in date ajustate sezonier.
In a treia luna a acestui an, comertul cu amanuntul al bunurilor nealimentare si cel de produse alimentare, bauturi si tutun s-au diminuat cu 4,8%, respectiv 4,2%, iar vanzarile de carburanti pentru autovehicule in magazine specializate au scazut cu 1,3%.
In schimb, fata de februarie, afacerile din comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), ajustate dupa numarul de zile lucratoare si sezonalitate, au crescut pe ansamblu cu 3,7% in martie, ca urmare a avansului de 3,6% in vanzarile de bunuri nealimentare, de 2,6% la cele de carburanti pentru autovehicule in magazine specializate, precum si de 2,1% la vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun.
In serie bruta, cifra de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut pe ansamblu cu 18,6% fata de februarie.
In primul trimestru din 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete), serie ajustata, a scazut cu 8,3% comparativ cu perioada 1 ianuarie - 31 martie 2009, ca urmare a reducerii vanzarilor de produse nealimentare (-9,6%), a celor de produse alimentare, bauturi si tutun (-8,1%) si comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (-5,7%).
In serie bruta, scaderea a fost de 7,5%.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial