INS: Germania a fost cel mai important partener comercial al Romaniei in primul trimestru
Data publicarii: 21-06-2010 | EconomieGermania are o pondere de circa 19% in structura exporturilor si de 17% in structura importurilor Romaniei, fiind cel mai important partener comercial la nivelul primului trimestru, iar importurile din China si Rusia cresc, a anuntat, vineri, Institutul National de Statistica (INS).
Structura pe tari partenere a exporturilor si importurilor Romaniei, dupa situatia disponibila la nivelul trimestrului I 2010, arata ca ponderile cele mai mari la export le au Germania, cu 19%, (in topul produselor exportate in aceasta tara fiind seturi de fise pentru bujii, fire, cabluri, conductori, piese si accesorii auto, autoturisme, nave), Italia, cu mai mult de 14% (incaltaminte, imbracaminte, tigari, autoturisme, telefoane) si Franta, cu circa 9% (autoturisme, piese si accesorii auto, seturi de fise pentru bujii, fire, cabluri, conductori, anvelope, telefoane, rulmenti), a anuntat, vineri, presedintele INS, Vergil Voineagu.
Ponderi importante in exporturi au fost inregistrate si de Turcia (peste 6%), Ungaria (peste 5%), Bulgaria (cu 3.7%), Regatul Unit al Marii Britanii (cu 3.6%), Polonia (3.0%), Spania (2.5%) si Olanda (2.3%).
"In topul tarilor partenere la import, ponderea cea mai mare o detin, ca si in cazul exporturilor, Germania, cu peste 17%, de unde Romania importa in principal medicamente, piese si accesorii auto, fire, cabluri, conductori, autoturisme, si Italia, cu peste 11%, de unde importam piei, parti de incaltaminte, produse laminate, produse petroliere si circuite", a mai spus Voineagu.
Urmatoarele tari in ierarhia importului primului trimestru sunt Ungaria, cu o pondere de 8%, Franta, cu peste 6%, precum si Austria, Olanda si Polonia cu ponderi in jur de 4% fiecare.
"In cazul importurilor, apar, insa, tari partenere importante din spatiul extracomunitar cum ar fi China, de unde importam telefoane, acumulatori si baterii, transformatoare, incaltaminte, circuite electrice, si Federatia Rusa - titei, gaze, minereuri concentrate de fier- cu peste 5% fiecare, in totalul importurilor", a declarat Voineagu.
Presedintele INS a mai mentionat ca din totalul de 27 de State Membre, doar Luxemburg (-8%), Irlanda (-6%) si Finlanda (-3%), au inregistrat dinamici negative ale exporturilor in trimestrul I 2010 fata de perioada similara din 2009.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online