Contrast: Doar 17 la suta dintre companiile analizate in 2009 au creat valoare pentru actionari
Data publicarii: 15-07-2010 | EconomiePonderea companiilor listate la BVB care au generat un randament real al capitalurilor utilizate pozitiv a scazut de la 62% dintre companiile analizate in 2006 pana la doar 17% in 2009, se arata intr-un studiu realizat de compania de consultanta Contrast Management Consulting.
Studiul Contrast a urmarit evolutia primelor 50 de companii listate la Bursa de Valori Bucuresti (BVB) dupa o metodologie complexa, care include patru indicatori principali: rentabilitatea reala a capitalului, rentabilitatea capitalului propriu, indicatorul combinat de crestere si randamentul actiunilor.
Condmag, Alumil si Prospectiuni sunt companiile care au creat anul trecut cea mai mare valoare pentru actionari, potrivit studiului realizat de Contrast.
Liderul clasamentului, Condmag, furnizor de servicii si echipamente pentru piata de gaz si petrol, a urcat 28 de locuri in clasament intr-un an, cu o crestere de 56% a cifrei de afaceri, sustinuta de o majorare cu 16% a activelor imobilizate. Condmag a beneficiat si de intrarea investitorilor strategici, pe termen lung, care au condus la o crestere a cotatiilor ce asigura un randament anual pentru actionari de peste 231%, al doilea cel mai ridicat din companiile incluse in studiu.
Reprezentantii Contrast sustin ca impactul crizei financiare si al implicatiilor sale asupra consumului si pietei imobiliare s-a facut resimtit si asupra cifrei de afaceri si imobilizarilor de care dispun companiile. Astfel, pasivul companiilor a fost afectat si de reevaluarea in jos a unor active imobilizate, reflectand valoarea lor justa in noile conditii de piata.
De asemenea, studiul mai releva faptul ca doar 14 companii au obtinut anul trecut o valoare pozitiva a indicatorului combinat de crestere, fata de 30 de companii in 2008, in timp ce compania mediana a inregistrat o scadere combinata a cifrei de afaceri si activelor imobilizate de 7,6%.
Din studiu mai rezulta ca ponderea companiilor cu o rentabilitate reala a capitalului negativa a continuat trendul crescator, urcand la 83% in 2009 (35 dintre cele 42 de companii analizate, cu exceptia institutiilor financiare). Aceste companii au avut de suferit atat ca urmare a cresterii costului capitalului, in conditiile accentuarii volatilitatii evolutiilor bursiere, cat si a reducerii profitabilitatii.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice