Asigurarea casei a devenit obligatorie
Data publicarii: 15-07-2010 | ImobiliareDe astazi, in functie de tipul locuintei pe care o detine, fiecare roman va trebui sa plateasca 10 sau 20 de euro pe an pentru a-si asigura imobilul impotriva dezastrelor. Dupa aproape doi ani de la aparitia legii privind asigurarea obligatorie a locuintei, astazi va fi emisa si prima polita.
Asigurarea va costa 10 euro pe an in cazul locuintelor de tip B (cu pereti exteriori din caramida nearsa sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic sau chimic) si 20 de euro pe an in cazul locuintelor de tip A (care au structura de rezistenta din beton armat, metal ori lemn sau cu pereti exteriori din piatra, caramida arsa sau din orice alte materiale rezultate in urma unui tratament termic sau chimic), iar valoarea asigurata va fi de 10.000 sau 20.000 de euro.
Pool-ul de Asigurare Impotriva Dezastrelor (PAID), organismul care va asigura despagubirea asiguratilor in caz de dauna, are ca actionari 13 companii de specialitate care vor vinde in nume propriu asigurarile obligatorii.
Cele 13 companii sunt Astra Asigurari, Groupama, Uniqa, Generali, Ardaf, Euroins, Carpatica Asig, Grawe, Credit Europe, ABC Asigurari, Certasig, City Insurance si Platinum. Dintre acestea, Astra, Platinum si Groupama detin cate 15% din actiuni, adica participatia maxima acceptata. Capitalul social al PAID este de 4,6 milioane de euro. Potrivit estimarilor unor reprezentanti ai Pool-ului, pana la finele anului aproximativ 25% din locuintele din Romania vor fi deja asigurate, urmand ca in urmatorii doi-trei ani ponderea sa ajunga pana la 80%.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online