Parazitul de criza: Un incompetent caruia oricat i-ai scadea salariul, nu pleaca
Data publicarii: 20-07-2010 | HR/CariereCriza a transformat angajatii neperformanti de dinainte de 2008 in paraziti care consuma resursele companiei, nu produc nimic, dar sunt si nemultumiti de "sclavia" de la locul de munca. Cosmetizeaza companiile conditiile de lucru sau exagereaza angajatii? Afla dintr-o analiza MONEY.ro cum recunoastem angajatii nemultumiti din companii, de ce nu renunta la jobul prea solicitant, dar si de ce nu sunt concediati.
Angajatii neperformanti au avut salariile taiate in mod repetat din 2008 incoace. Dar nu sunt singurii: taierile s-au facut proportional cu salariul la toate nivelele in piata. Sunt nemultumiti de programul de lucru "draconic", desi nu se epuizeaza din cauza muncii peste program, si de conditiile de munca dificile pe care le-a impus, temporar, criza.
Cine sunt angajatii neperformanti?
Angajatii ineficienti reactioneaza impotriva masurilor anticriza asumate de companii (salarii taiate si ore suplimentare) prin si mai putina munca, neimplicare, blatism. Totusi, nu sunt suficient de motivati sa plece si sa isi gaseasca alt job la care sa se simta mai apreciati. De ce? Pentru ca isi cantaresc corect sansele si stiu ca nu sunt competitivi si ca, in consecinta, nu ar gasi un loc de munca in conditii mai democratice.
Raman in companie si din momentul in care se inversuneaza sa nu se mai consume la job, devin in mod oficial-paraziti, specie noua de criza. Parazitii de criza bifeaza formal programul de ore suplimentare, dar muncesc putin si prost si isi justifica nonperformanta sau esecul prin conditiile de munca (prea) solicitante. Ei nu se simt amenintati de probabilitatea concedierii, pentru stiu ca au de partea lor Codul Muncii. Iar un procent in minus la salariu e binevenit pentru a legitima nonperformanta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online