Parazitul de criza: Un incompetent caruia oricat i-ai scadea salariul, nu pleaca
Data publicarii: 20-07-2010 | HR/CariereCriza a transformat angajatii neperformanti de dinainte de 2008 in paraziti care consuma resursele companiei, nu produc nimic, dar sunt si nemultumiti de "sclavia" de la locul de munca. Cosmetizeaza companiile conditiile de lucru sau exagereaza angajatii? Afla dintr-o analiza MONEY.ro cum recunoastem angajatii nemultumiti din companii, de ce nu renunta la jobul prea solicitant, dar si de ce nu sunt concediati.
Angajatii neperformanti au avut salariile taiate in mod repetat din 2008 incoace. Dar nu sunt singurii: taierile s-au facut proportional cu salariul la toate nivelele in piata. Sunt nemultumiti de programul de lucru "draconic", desi nu se epuizeaza din cauza muncii peste program, si de conditiile de munca dificile pe care le-a impus, temporar, criza.
Cine sunt angajatii neperformanti?
Angajatii ineficienti reactioneaza impotriva masurilor anticriza asumate de companii (salarii taiate si ore suplimentare) prin si mai putina munca, neimplicare, blatism. Totusi, nu sunt suficient de motivati sa plece si sa isi gaseasca alt job la care sa se simta mai apreciati. De ce? Pentru ca isi cantaresc corect sansele si stiu ca nu sunt competitivi si ca, in consecinta, nu ar gasi un loc de munca in conditii mai democratice.
Raman in companie si din momentul in care se inversuneaza sa nu se mai consume la job, devin in mod oficial-paraziti, specie noua de criza. Parazitii de criza bifeaza formal programul de ore suplimentare, dar muncesc putin si prost si isi justifica nonperformanta sau esecul prin conditiile de munca (prea) solicitante. Ei nu se simt amenintati de probabilitatea concedierii, pentru stiu ca au de partea lor Codul Muncii. Iar un procent in minus la salariu e binevenit pentru a legitima nonperformanta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău