Cifra de afaceri in comertul cu amanuntul a scazut in august cu 3,7%, potrivit INS
Data publicarii: 05-10-2010 | EconomieCifra de afaceri in comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a scazut in august cu 3,7% fata de aceeasi luna din 2009, ca urmare a scaderii vanzarilor de produse nealimentare si a vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun, a anuntat marti INS.
Datele sunt ajustate in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate. In serie bruta, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a fost cu 2% mai mic decat in august 2009.
Vanzarile de produse nealimentare au scazut cu 6,6% in august fata de aceeasi luna a anului trecut, in vreme ce vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun s-au diminuat cu 5,5%. Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazinele specializate a crescut cu 7,2%.
Fata de iulie, cifra de afaceri pentru comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a crescut in august cu 5,3%, in date ajustate sezonier, respectiv cu 9,3% in serie bruta.
Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au sporit cu 3,1% potrivit datelor ajustate sezonier, cele de produse nealimentare au avansat cu 2,5%, iar comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazinele specializate cu 2,2%.
In primele opt luni din 2010, cifra de afaceri pentru comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a scazut cu 5,3%, in date ajustate sezonier, respectiv cu 4,5% in serie bruta.
Datele sunt ajustate in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate. In serie bruta, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a fost cu 2% mai mic decat in august 2009.
Vanzarile de produse nealimentare au scazut cu 6,6% in august fata de aceeasi luna a anului trecut, in vreme ce vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun s-au diminuat cu 5,5%. Comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazinele specializate a crescut cu 7,2%.
Fata de iulie, cifra de afaceri pentru comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a crescut in august cu 5,3%, in date ajustate sezonier, respectiv cu 9,3% in serie bruta.
Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au sporit cu 3,1% potrivit datelor ajustate sezonier, cele de produse nealimentare au avansat cu 2,5%, iar comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazinele specializate cu 2,2%.
In primele opt luni din 2010, cifra de afaceri pentru comertul cu amanuntul, cu exceptia comertului cu autovehicule si motociclete, a scazut cu 5,3%, in date ajustate sezonier, respectiv cu 4,5% in serie bruta.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial