Criza incepe sa se simta si pe piata cardurilor de credit
Data publicarii: 06-10-2010 | Finante-BanciBancherii au vandut mai putine carduri de credit anul acesta pentru ca recesiunea prelungita a sporit reticenta la indatorare a clientilor, dupa ce in 2009 acesta a fost cel mai dinamic segment al pietei creditelor de retail.
Portofoliile bancilor au inregistrat in cele mai multe cazuri cresteri de o singura cifra in primele sase luni din 2010, in conditiile in care anul trecut unele banci au reusit chiar sa-si dubleze numarul de carduri emise.
"Nu am inasprit conditiile de emitere, dar observam o scadere a cererii din partea clientilor.
Acestia sunt reticenti la orice produs care are in titulatura termenul credit", spune Ilgaz Kaya, director de carduri la GE Garanti Bank. Garanti a ajuns la jumatatea acestui an la peste 100.000 de carduri de credit, cu circa 25% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. In ciuda avansului de doua cifre ritmul de crestere s-a diminuat fata de anul trecut, cand banca a reusit sa-si dubleze portofoliul.
Majoritatea jucatorilor au inregistrat insa cresteri de cateva procente, potrivit datelor prezentate in cadrul unui seminar organizat de Finmedia. De exemplu, Raiffeisen avea in iunie 345.000 de carduri, cu 3% mai multe decat la jumatatea anului trecut. Si turcii de la Credit Europe Bank si-au majorat portofoliul de carduri de credit cu doar 2,2% in ultimul an, pana la 330.000 de carduri.
Portofoliile bancilor au inregistrat in cele mai multe cazuri cresteri de o singura cifra in primele sase luni din 2010, in conditiile in care anul trecut unele banci au reusit chiar sa-si dubleze numarul de carduri emise.
"Nu am inasprit conditiile de emitere, dar observam o scadere a cererii din partea clientilor.
Acestia sunt reticenti la orice produs care are in titulatura termenul credit", spune Ilgaz Kaya, director de carduri la GE Garanti Bank. Garanti a ajuns la jumatatea acestui an la peste 100.000 de carduri de credit, cu circa 25% mai mult decat la sfarsitul anului trecut. In ciuda avansului de doua cifre ritmul de crestere s-a diminuat fata de anul trecut, cand banca a reusit sa-si dubleze portofoliul.
Majoritatea jucatorilor au inregistrat insa cresteri de cateva procente, potrivit datelor prezentate in cadrul unui seminar organizat de Finmedia. De exemplu, Raiffeisen avea in iunie 345.000 de carduri, cu 3% mai multe decat la jumatatea anului trecut. Si turcii de la Credit Europe Bank si-au majorat portofoliul de carduri de credit cu doar 2,2% in ultimul an, pana la 330.000 de carduri.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI