BRD: Venit din exploatare in crestere cu 11%, profit net de 474 milioane RON la sfarsitul primelor noua luni
Data publicarii: 02-11-2010 | Finante-BanciPrincipalii indicatori financiari ai BRD-Groupe Societe Generale la 30 septembrie 2010, in conformitate cu standardele romanesti de contabilitate*:
- Venitul net bancar a ajuns la 2.652 milioane RON (634 milioane EUR), cu 5% mai mare decat in primele noua luni din 2009
- Rezultatul brut din exploatare s-a situat la 1.626 milioane RON (389 milioane EUR), inregistrand o crestere cu 11% fata de primele trei trimestre ale anului 2009;
- Volumul total al creditelor acordate clientelei a fost de 34,05 miliarde RON (8 miliarde EUR), in crestere cu 3% fata de 30 septembrie 2009;
- Raportul cost/venituri s-a situat la nivelul de 38,7%, in scadere cu 336 puncte de baza fata de 30 septembrie 2009;
- Costul net al riscului a fost de 1.053 milioane RON (252 milioane EUR), comparativ cu 673 milioane RON in primele noua luni din 2009;
- Profitul net a atins 474 milioane RON (113 milioane EUR), cu 28% mai putin fata de nivelul inregistrat la 30 septembrie 2009
* Conversia in EUR s-a realizat pentru contul de profit si pierdere pe baza cursului mediu calculat pentru primele 9 luni ale anului, de 4,1837 RON pentru 1 EUR, iar pentru bilant pe baza cursului BNR la 30 septembrie 2010, de 4,2674 RON pentru 1 EUR.
Rezultatele financiare obtinute de BRD - Groupe Societe Generale in cursul primelor noua luni ale anului reflecta robustetea activitatii comerciale a bancii, precum si rezistenta business-ului in conditiile unui mediu economic foarte dificil.
Venitul net bancar a ajuns la 2.652 milioane RON (634 milioane EUR), cu 5% mai mare
decat la 30 septembrie 2009. Rezultatul brut din exploatare a inregistrat si el o crestere de 11% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la 1.626 milioane RON (389 milioane EUR), reflectand o activitate dinamica la nivel operational.
Volumul total al creditelor acordate clientelei a fost de 34,05 miliarde RON, cu 3% mai mare fata de 30 septembrie 2009, o evolutie pozitiva in contextul actualului mediu economic.
La nivelul clientelei de persoane fizice, volumul creditelor a ajuns la 16,4 miliarde RON, in crestere cu 4%. Valoarea creditelor acordate clientelei de persoane juridice a crescut si ea cu 3%, pana la 17,65 miliarde RON.
Depozitele clientelei inregistrau la sfarsitul primelor noua luni ale anului 2010 un nivel constant fata de 30 septembrie 2009, ajungand la 29,96 miliarde RON.
In acelasi timp, banca a acordat o atentie deosebita controlului cheltuielilor generale, care au scazut cu 3% fata de primele noua luni ale anului 2009. Acest aspect a contribuit la continuarea tendintei de imbunatatire a coeficientului de exploatare: 38,7%, in scadere cu 336 puncte de baza fata de 30 septembrie 2009.
Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfarsitul primelor noua luni de 14%.
Profitul net obtinut la sfarsitul primelor noua luni este de 474 milioane RON (113 milioane EUR), in scadere cu 28% fata de aceeasi perioada a anului 2009.
"Rezultatele obtinute la sfarsitul primelor noua luni ale acestui an dovedesc constantabanca realizeaza rezultate bune la nivel comercial. Reusim in continuare sa controlam strict nivelul cheltuielilor generale, aspect care genereaza un bun raport cost/venit. Mediul economic dificil ne influenteaza direct, cresterea nivelului costului net al riscului fiind o consecinta a deteriorarii situatiei economice generale", a declarat Guy Poupet, Presedintele - Director General al BRD - Groupe Societe Generale.
BRD - Groupe Societe Generale avea, la sfarsitul lunii septembrie 2010, aproape 2,5 milioane de clienti. La aceeasi data, BRD avea aprope 2,2 milioane de carduri valide si opera o retea de aproximativ 1 500 ATM-uri si peste 21.000 de POS-uri. Totalul activelor bancii se ridica, la sfarsitul lunii septembrie 2010, la 47 miliarde RON (11 miliarde EUR), mai mic cu 2% in raport cu 30 septembrie 2009.
Comunicat de presa
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial