Banca Romaneasca a primit un plafon de 21 milioane euro pentru programul Prima Casa 3
Data publicarii: 01-02-2011 | Finante-BanciBanca Romaneasca a primit un plafon de 21 milioane euro pentru acordarea de credite in cadrul programului guvernamental Prima Casa 3 de la Fondul National de Garantare a Creditelor pentru IMM-uri (FNGCIMM), a anuntat luni banca.
Valoarea garantiilor acordate intregului sistem bancar se ridica la 200 milioane euro.
"Am reusit sa atingem o cota de piata de 10% in cadrul acestui program, cota de piata pe care dorim sa o consolidam in perioada urmatoare", a declarat Lakis Couninis, director executiv, Unitate Retail in cadrul Bancii Romanesti.
Banca Romaneasca a avut in 2010 un plafon de 70 milioane euro, fiind acordate peste 1.600 de credite. Valoarea medie a unui credit contractat a fost de peste 40.000 de euro, in marea majoritate a cazurilor fiind preferate apartamentele cu doua camere, in blocuri vechi.
Banca precizeaza ca, de la inceputul programului si pana in prezent, peste 2.600 de persoane au accesat un credit Prima Casa, se arata in comunicat.
Costurile creditelor sunt EURIBOR la trei luni, plus o marja de 3,95% si respectiv ROBOR la trei luni, plus o marja de 2%, la care se adauga contravaloarea comisionului de gestiune datorat catre FNGCIMM. Costul evaluarii proprietatii finantate este suportat de catre banca, se mai arata in comunicat.
Astfel, pentru un credit Prima Casa in valoare de 40.000 euro, pe o perioada de 30 de ani, se va plati o rata lunara de 231 euro.
Banca Romaneasca are un capital social de pana la 200 milioane euro si o retea nationala formata din 146 de sucursale. In octombrie 2003, cel mai mare grup financiar din sud-estul Europei, National Bank of Greece (NBG), a cumparat pachetul majoritar de la Banca Romaneasca, detinand in prezent 89,07% din capitalul social al acesteia. Un alt actionar important este Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) care detine 10,21% din capitalul social al bancii.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial