Mic ghid pentru a-ti rezolva problemele cu bancile. Drumul de la concilierea directa la proces
Data publicarii: 01-02-2011 | Finante-BanciRelatia cu bancile - comisioane ascunse, dobanzi marite fara o justificare sau un anunt prealabil etc. - a devenit una din ce in ce mai tensionata pentru tot mai multi romani. Putini dintre acestia cunosc insa modalitatile pe care le au la dispozitie pentru a-si rezolva problema cu banca.
In continuare, gandul va prezinta un ghid al solutiilor pe care le aveti la indemana pentru a va rezolva - fie pe cale amiabila, fie pe calea unui proces - nemultumirile legate de contractele bancare. Pentru inceput, vom preciza ca pentru majoritatea actiunilor pe care le puteti intreprinde, aveti nevoie de un set de acte, respectiv: copie carte de identitate; copia contractului cu banca; extras de cont; dovada platilor facute; dovada prejudiciului/nemultumirii (exemplu - majorarea dobanzii).
Concilierea directa cu banca
Prima optiune pe care o are un client este cea a concilierii directe cu banca. Teoretic, aceasta cale este cea mai indicata pentru ca presupune mai putin timp si nu implica costurile pe care le-ar presupune un proces. In cazul in care concilierea directa esueaza, este indicat - potrivit avocatilor specializati - sa faceti o notificare oficiala catre banca prin care sa respingeti aspectele pe care le considerati ilegale. Important: notificarea trebuie trimisa cu confirmare de primire pentru ca ulterior - in cazul in care banca va respinge in continuare pretentiile - sa poata fi folosita in cadrul unui proces.
Solutii intermediare inainte de proces
Pana a ajunge insa la acesta, mai aveti optiunea unor solutii intermediare. Concret, este vorba de cateva sesizari care v-ar putea ajuta, inclusiv in cazul unui proces. Acestea sunt:
• plangere la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor(ANPC);
•plangere la Banca Nationala a Romaniei(BNR).
Cititi integral in Gandul.info
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online