Mic ghid pentru a-ti rezolva problemele cu bancile. Drumul de la concilierea directa la proces
Data publicarii: 01-02-2011 | Finante-BanciRelatia cu bancile - comisioane ascunse, dobanzi marite fara o justificare sau un anunt prealabil etc. - a devenit una din ce in ce mai tensionata pentru tot mai multi romani. Putini dintre acestia cunosc insa modalitatile pe care le au la dispozitie pentru a-si rezolva problema cu banca.
In continuare, gandul va prezinta un ghid al solutiilor pe care le aveti la indemana pentru a va rezolva - fie pe cale amiabila, fie pe calea unui proces - nemultumirile legate de contractele bancare. Pentru inceput, vom preciza ca pentru majoritatea actiunilor pe care le puteti intreprinde, aveti nevoie de un set de acte, respectiv: copie carte de identitate; copia contractului cu banca; extras de cont; dovada platilor facute; dovada prejudiciului/nemultumirii (exemplu - majorarea dobanzii).
Concilierea directa cu banca
Prima optiune pe care o are un client este cea a concilierii directe cu banca. Teoretic, aceasta cale este cea mai indicata pentru ca presupune mai putin timp si nu implica costurile pe care le-ar presupune un proces. In cazul in care concilierea directa esueaza, este indicat - potrivit avocatilor specializati - sa faceti o notificare oficiala catre banca prin care sa respingeti aspectele pe care le considerati ilegale. Important: notificarea trebuie trimisa cu confirmare de primire pentru ca ulterior - in cazul in care banca va respinge in continuare pretentiile - sa poata fi folosita in cadrul unui proces.
Solutii intermediare inainte de proces
Pana a ajunge insa la acesta, mai aveti optiunea unor solutii intermediare. Concret, este vorba de cateva sesizari care v-ar putea ajuta, inclusiv in cazul unui proces. Acestea sunt:
• plangere la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor(ANPC);
•plangere la Banca Nationala a Romaniei(BNR).
Cititi integral in Gandul.info
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an
- Birourile viitorului: colaborare, energie și atragerea talentelor, cu un grad de ocupare ideal intre 50% și 85%
- Schneider Electric a încheiat primul trimestru cu realizări importante în materie de sustenabilitate
- Leul se prăbușește pentru a treia zi consecutiv: Euro atinge un nou maxim istoric de 5.1222 lei.
- Opinie Deloitte: Reglementarile se schimba, provocarile de business raman. Sustenabilitatea, dincolo de obligatiile de raportare, ca solutie de crestere pe termen lung
- Sales Partner, startup de digitalizare a operațiunilor dealerilor auto, vizează o finanțare de un milion de euro pentru extindere în Europa și dezvoltarea tehnologiei
- Studiu EY: Creșterea cererii de energie din partea companiilor creează noi provocări, dar și o mare oportunitate pentru furnizori
- Studiu Deloitte: 2/3 din companii invoca lipsa de experienta a noilor angajati, in timp ce posturile de incepatori sunt preluate de AI
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu