CSA a primit anul trecut aproape 7.600 de reclamatii, cu 25,5% mai multe fata de 2009
Data publicarii: 21-07-2011 | Finante-BanciArbitrul asigurarilor a primit anul trecut 7.581 de reclamatii, cu 25,5% mai multe fata de 2009, mai mult de jumatate (56%) din numarul de reclamatii fiind solutionate favorabil, arata datele publicate miercuri de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA).
"Cele mai multe reclamatii si sesizari au fost formulate impotriva societatilor de asigurare, respectiv 97,8% din total, iar aspectele cele mai des reclamate au fost: neplata despagubirilor, solicitari de recalculare a valorii despagubirilor, probleme de comunicare intre asigurati sau pagubiti si inspectorii de dauna s.a", se mentioneaza in raport.
Cele mai multe reclamatii (5.303) au vizat asigurarile de raspundere civila auto (RCA), cu o pondere de 70% din total, urmate de asigurarile CASCO (1.501) cu o pondere de 19,8% din total si asigurarile de viata (338 reclamatii) cu o pondere de 4,5% din total.
"La fel ca in anii precedenti, cea mai mare pondere in totalul numarului de reclamatii este detinuta si in anul 2010 de reclamatiile referitoare la asigurarile auto. Aceasta situatie este in concordanta cu structura agregata de portofoliu a societatilor de asigurare, in care asigurarile auto detin cea mai mare pondere, respectiv de circa 60% din totalul primelor brute subscrise", se mai spune in raport.
Potrivit CSA, numarul de reclamatii pe segmentul RCA reprezinta numai 1,5% din numarul total de dosare de daune care au fost avizate de societatile de asigurare in acelasi an, respectiv de 354.714 dosare. "Apreciem ca acest procent redus arata ca neintelegerile ivite cu ocazia solutionarilor dosarelor de dauna nu reprezinta un fenomen, ci sunt cazuri izolate, datorate cel mai probabil, in mare masura, factorului uman", potrivit CSA.
Numarul total de reclamatii si sesizari solutionate favorabil sau partial favorabil petentilor in 2010 a fost de 4.245, ceea ce reprezinta 56,0% din totalul inregistrat in acelasi an, de 7.581 reclamatii.
"Procentajul de solutionare a reclamatiilor in favoarea petentilor se pastreaza la aproximativ aceleasi niveluri ca in anii precedenti. Prin urmare, numarul de reclamatii si sesizari solutionate nefavorabil a fost de 3.336, reprezentand 44,0% din total", se mentioneaza in raport.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial