ANPC: Bancile vor fi obligate sa afiseze in unitati, pe ecran TV, informatii utile clientilor
Data publicarii: 05-09-2011 | Finante-BanciSocietatile financiare bancare si nebancare vor fi obligate sa afiseze in interiorul unitatilor, la loc vizibil, pe ecran TV, informatii despre drepturile si obligatiile consumatorilor, explicatii privind termenii specifici domeniului financiar-bancar, precum si date furnizate de ANPC.
"Informatiile trebuie sa fie redactate in mod clar, concis, vizibil, usor de citit si cu caractere de aceeasi marime", se mentioneaza intr-un ordin emis de presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), Constantin Cerbulescu, publicat in Monitorul Oficial. Totodata, informatiile trebuie sa fie prezentate astfel incat sa nu induca in eroare consumatorii.
Potrivit documentului, prezentarea informatiilor mentionate se va face pe intreaga suprafata a ecranului, cu exceptia benzii scroll, la intervale de 45 de minute, cu durata de 15 minute. De asemenea, institutiile bancare au obligatia sa asigure, permanent, un spatiu sub forma de banda scroll, pe care se vor derula informatii referitoare la pretul aferent produselor financiare oferite consumatorilor, in principal: comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere la ghiseu si ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de internet banking, valorile indicilor de referinta utilizati in contractele de credit, dobanzile acordate la depozite si alte produse de economisire.
"Sunt supuse prevederilor prezentului ordin societatile financiare bancare si nebancare, altele decat cele de tip case de ajutor reciproc si case de amanet", potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial.
Potrivit documentului, banda scroll va avea o dimensiune de minimum 10% din suprafata ecranului, iar suportul de afisare va fi un ecran digital cu diagonala de minimum 65 centimetri. Sistemul de transmitere va trebui sa permita actualizarea zilnica a informatiilor difuzate.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online