ANPC: Bancile vor fi obligate sa afiseze in unitati, pe ecran TV, informatii utile clientilor
Data publicarii: 05-09-2011 | Finante-BanciSocietatile financiare bancare si nebancare vor fi obligate sa afiseze in interiorul unitatilor, la loc vizibil, pe ecran TV, informatii despre drepturile si obligatiile consumatorilor, explicatii privind termenii specifici domeniului financiar-bancar, precum si date furnizate de ANPC.
"Informatiile trebuie sa fie redactate in mod clar, concis, vizibil, usor de citit si cu caractere de aceeasi marime", se mentioneaza intr-un ordin emis de presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului (ANPC), Constantin Cerbulescu, publicat in Monitorul Oficial. Totodata, informatiile trebuie sa fie prezentate astfel incat sa nu induca in eroare consumatorii.
Potrivit documentului, prezentarea informatiilor mentionate se va face pe intreaga suprafata a ecranului, cu exceptia benzii scroll, la intervale de 45 de minute, cu durata de 15 minute. De asemenea, institutiile bancare au obligatia sa asigure, permanent, un spatiu sub forma de banda scroll, pe care se vor derula informatii referitoare la pretul aferent produselor financiare oferite consumatorilor, in principal: comisionul de administrare a contului curent, comisioanele de retragere la ghiseu si ATM, comisionul de depunere, comisioanele aferente serviciului de internet banking, valorile indicilor de referinta utilizati in contractele de credit, dobanzile acordate la depozite si alte produse de economisire.
"Sunt supuse prevederilor prezentului ordin societatile financiare bancare si nebancare, altele decat cele de tip case de ajutor reciproc si case de amanet", potrivit datelor publicate in Monitorul Oficial.
Potrivit documentului, banda scroll va avea o dimensiune de minimum 10% din suprafata ecranului, iar suportul de afisare va fi un ecran digital cu diagonala de minimum 65 centimetri. Sistemul de transmitere va trebui sa permita actualizarea zilnica a informatiilor difuzate.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău
- DefCamp 2024: Peste 2000 de specialisti s-au reunit pentru a aborda provocarile cibernetice tot mai complexe
- Studiu EY: Lipsa de abilități și legislație împiedică adoptarea extinsă a GenAI de serviciile financiare din Europa
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024