adidas si SAP, tranzactionate la BVB
Data publicarii: 15-09-2011 | BursaS.S.I.F. Tradeville S.A. aduce pe sistemul alternativ de tranzactionare CAN-ATS administrat de Bursa de Valori Bucuresti actiunile a inca doua noi companii germane, adidas AG si SAP AG, ale caror activitate si rezultate au fost evaluate de catre Departamentul de analiza al societatii de brokeraj.
"Decizia de a aduce pe sistemul alternativ de tranzactionare al BVB a celor doua companii, adidas AG si SAP AG, reprezinta un nou pas in dezvoltarea liniei de business de market maker pe care Tradeville a abordat-o incepand cu primavara acestui an. Volumele de tranzactionare inregistrate pe E.ON AG, Bayer AG si Deutsche Telekom AG, de peste trei milioane de lei, au demonstrat interesul investitorilor romani fata de actiunile straine. Tradeville isi propune sa contribuie in continuare la dezvoltarea pietei de capital din Romania, prin activarea ca Market Maker pe cat mai multe actiuni, pe care urmeaza sa le ofere investitorilor romani atat de retail, cat si investitionali”, a decalrat Bogdan Barbieru, director de dezvoltare in cadrul Tradeville.
Actiunile producatorului de articole sportive, adidas AG, tranzactionate la BVB
Titlul adidas este subevaluat in comparatie cu media sectoriala in functie de toti cei patru multiplii. In comparatie cu Nike, principalul competitor, titlul adidas se tranzactioneaza la un multiplu P/S de 0.77 in timp ce Nike este evaluata la de aproape doua ori cifra de afaceri pe ultimele 12 luni, potrivit evaluarii realizate de catre Departamentul de analiza al societatii de brokeraj.
adidas AG face parte dintr-un sector ciclic si anume cel al bunurilor de consum. Produsele comercializate de adidas au o cerere elastica, vanzarile fiind mai mari in perioadele de crestere economica si mai scazute in timpul recesiunilor. Cu toate acestea, cifra de afaceri adidas a crescut cu 4.85% in 2008 si a scazut cu doar 3.87% in 2009, motiv pentru care consideram ca, in ciuda faptului ca adidas face parte din categoria companiilor ciclice, impactul unui mediu economic nefavorabil este atenuat de imaginea si de calitatea produselor companiei. In ultimii 10 ani cifra de afaceri a crescut cu o rata anuala compusa de 7.7%, in timp ce profitul net a crescut cu o rata anuala compusa de 11.75%. Excluzand din calcul dividendul de 0.8 euro/actiune acordat anul trecut, in precedentii noua ani dividendele au crescut cu o rata medie de 4.77%.
"Coeficientul beta calculat prin raportarea preturilor zilnice la indicele DAX pe ultimele 52 de saptamani este de 0.82, iar beta lunar pe ultimii 5 ani este de 0.94. Ecartul dintre variatia anuala a actiunii ADS.DE si variatia anuala a indicelui DAX este pozitiv”, se arata in raportul de analiza Tradeville. Cu alte cuvinte un euro investit in actiunile adidas la inceputul lui 2007 a ajuns astazi (la data redactarii raportului) la 1.36 euro, in timp ce un euro investit in indicele DAX ar fi adus investitiorilor un randament negativ, ajungand astazi la 0.86 euro. Astfel, putem spune ca titlul ADS are caracteristicile unei actiuni defensive. "Fata de de principalul competitor, compania Nike, actiunea adidas se tranzactioneaza la un multiplu P/S de 0.79 in timp ce Nike este evaluata la de aproape doua ori cifra de afaceri calculata pe ultimele 12 luni”, conchid analistii Tradeville.
adidas AG este unul dintre cei mai mari producatori germani de incaltaminte si articole sportive cu vanzari de peste 11 mld euro pe an in intreaga lume si o capitalizare de piata de 9.7 mld euro. Produsele companiei sunt vandute sub trei brand-uri principale: adidas, Reebok si TaylorMade-adidas Golf. Marca adidas cuprinde incaltaminte, imbracaminte si accesorii pentru sport fiind impartita in doua segmente: Sport Performance, divizie care dezvolta produse utilizate in diverse sporturi precum fotbal, baschet, tenis, jogging si segmentul Sport Style, destinat clientilor care vor sa fie in pas cu moda. Produsele comercializate sub marca Reebok sunt impartite in doua categorii: segmentul Reebok cuprinde incaltaminte si imbracaminte sportiva; segmentul Reebok-CCM Hockey produce echipament sportiv pentru hochei. Rockport produce incaltaminte si accesorii pentru timpul liber. Sub marca TailorMade-adidas Golf sunt comercializate echipamente, incaltaminte si accesorii pentru golf.
Sectorul IT este reprezentat la BVB de SAP AG
Actiunile dezvoltatorul de software pentru management, SAP AG, au scazut mai putin decat media pietei in timpul recentei crize, mai mult, de la minimele din martie 2008 si pana in prezent, actiunile companiei si-au revenit mai bine decat indicele DAX, potrivit evaluarii realizate de catre Departamentul de analiza al societatii de brokeraj. "Senzitivitatea pretului titlurilor SAP la miscarile pietei (masurata prin indicatorul Beta) a fost, in ultumii 5 ani, semnificativ subunitara (respectiv 0.62, conform Thomson Reuters). Acest ar putea fi datorat faptului ca piata de software pentru management este mult mai putin volatila decat cea de retail dar si datorita modelului de afaceri al SAP”, se arata in raporul Tradeville.
SAP AG, asemeni companiilor din sectorul "IT”, are un comportament pro-ciclic pronuntat ceea ce le face foarte atractive in perioadele de expansiune economica si le coboara accentuat cotatiile in perioadele de recesiune sau perioade economice incerte. "Totusi actiunile SAP au o serie de caracteristici ce sunt specifice mai degraba actiunilor defensive. In primul rand ne referim la politica de dividende, din 1988 si pana in prezent compania distribuind actionarilor in fiecare an o parte din profit. Mai mult, in ultimii zece ani atat valoarea absoluta cat si randamentul dividendelor s-au aflat pe un trend general ascendent”, arata analisti Tradeville.
Spre deosebire de media sectorului SAP are insa avantajul ca se adreseaza exclusiv partii administrative a companiilor motiv pentru care, pretul actiunilor a fost mai putin afectat de recenta criza financiara daca avem in vedere performanta indicelui DAX. Totusi Dezvoltarea economica rapida din anumite tari emergente (cum ar fi grupul BRIC) implica noi oportunitati pentru software-ul de afaceri, mai ales avand in vedere tendinta de recuperare a diferentei in gradul de informatizare care este, in prezent, mai redus in aceste tari comparativ cu cel din SUA, UE sau Japonia. "Este de remarcat faptul ca recenta criza economica a fost benefica afacerilor SAP deoarece companiile din toata lumea s-au orientat spre eficientizarea operatiunilor”, se mai arata in raportul Tradeville.
SAP AG, companie cu sediul central in Germania, detine pozitia de lider mondial al pietei de software pentru managementul companiilor. SAP a fost fondata in 1972 de catre 5 fosti angajati ai IBM pentru a dezvolta si comercializa software-ul de contabilitate cunoscut sub denumirea R/1. De-a lungul anilor compania si-a diversificat oferta si a devenit liderul segmentului de piata in care activeaza iar cota de piata a companiei creste in continuare. Astfel, conform Gartner Inc., in 2010 cota de piata a SAP a fost de 23%, in crestere fata de la 22.4% in 2009.
SAP este prezenta in aproximativ 120 de tari si opereaza atat prin intermediul a numeroase filiale (insumand peste 53,000 de angajati) cat si prin asocierea cu parteneri locali. Odata cu achizitionarea, in mai 2010, a producatorului de platforme pentru baze de date Sybase, SAP este organizata in 4 divzii (Produse, Consultanta, Educatie si Sybase) care opereaza la nivel global in 5 mari areale geografice: Europa, America de Nord, Africa si Orientul Mijlociu, America Latina, si Asia Pacific. Achizitia Sybase, prima astfel de tranzactie majora de la preluarea firmei franceze Business Objects in 2007, are rolul de a reduce dependenta companiei fata de bazele de date ale pricipalului rival, Oracle.
***
Tradeville, lider de piata in online trading, a fost prima companie din Romania care a dezvoltat o platforma de tranzactionare online, ceea ce a consacrat-o ca fiind singurul intermediar care, in ultimii zece ani, si-a mentinut pozitia de lider in clasamentul Sibex si locul in top zece al intermediarilor de retail de la Bursa de Valori Bucuresti (BVB).
Lider in aplicarea inovatiilor tehnologice pe piata de capital, Tradeville ofera aplicatii online simple pentru investitorii la inceput de drum, dar si aplicatii online si desktop avansate si customizabile pentru traderii activi. Clientii Tradeville au posibilitatea de a alege instrumentele care li se potrivesc: actiuni, obligatiuni, contracte futures, options sau CFDs pe marile piete internationale.
***
Informatii suplimentare despre produsele si serviciile oferite Tradeville, puteti afla:
• Accesand pagina de internet la adresa www.tradeville.eu;
• Utilizand serviciul de asistenta online LIVE HELP, prin intermediul caruia echipa Helpdesk ofera raspunsuri in maximum 2 minute la orice intrebare, nelamurire sau sesizare a dvs. adresata in intervalul orar 09.00 - 18.00;
• Prin e-mail la adresa helpdesk@tradeville.eu, asistentii nostri oferind raspuns in maximum 15 minute, in functie de complexitatea solicitarii dvs.
Disclaimer:
SSIF Tradeville SA nu face consultanta de investitii si nici recomandari de investitii. Rapoartele prezentate de societate reprezinta simple materiale informative care prezinta in mod obiectiv date despre piete financiare, emitenti si sectoare de activitate. Societatea noastra nu isi asuma responsabilitatea pentru tranzactiile efectuate pe baza acestor Rapoarte. SSIF Tradeville SA nu are interese proprii, de nicio natura, inclusiv financiara si nici nu se afla (societatea, persoanele relevante din cadrul societatii sau orice persoane implicate cu acestea) in situatii de conflict de interese cu emitentii la care se refera Rapoartele. SSIF Tradeville SA a elaborat si implementat in cadrul societatii o Procedura interna pentru evitarea si gestionarea conflictelor de interese; in situatia in care conflictele de interese nu pot fi evitate, acestea vor fi aduse la cunostinta publicului cel tarziu la data furnizarii Rapoartelor. Datele utilizate pentru redactarea Rapoartelor au fost obtinute din surse considerate a fi de incredere, insa nu avem nicio garantie privind corectitudinea acestora. Investitia in instrumente financiare presupune riscuri specifice incluzand fara ca enumerarea sa fie limitativa, fluctuatia preturilor pietei, incertitudinea dividendelor, a randamentelor si/sau a profiturilor, fluctuatia cursului de schimb. Performantele trecute nu reprezinta garantii ale performantelor viitoare ale instrumentelor financiare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- SigurantaOnline: Cum să evitați capcanele digitale în sezonul cadourilor
- Fitch acordă Băncii Transilvania rating-ul investment grade
- Opinie Deloitte: Sanctiuni mai blande pentru erori in raportarea RO e-Transport la primele abateri
- Genesis Property: 6 angajați din 10 au revenit la modul de lucru full-time la birou. Top managerii vin cel mai des
- Programul de sustenabilitate Schneider Electric își urmărește obiectivele sale pentru 2024
- Impozitarea telemuncii transfrontaliere: tendințe și preocupări la nivel european
- Revolut lanseaza versiunea 5 a aplicatiei B2B, Revolut Business
- 500.000 de lei pentru proiecte de rezilienta climatica prin Platforma de mediu pentru Bucuresti, in parteneriat cu Orange Romania
- Studiu Deloitte: succesul organizațiilor din România depinde de adaptarea liderilor la piața muncii
- Deloitte Romania a asistat OMV Petrom in achizitionarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice
- Studiu Deloitte: sapte din zece multinationale se asteapta la inmultirea obligatiilor de raportare fiscala, ca urmare a reglementarilor din ultimii ani
- Studiu EY: Profesia de control financiar va suferi modificări radicale în următorii 5 ani
- Stefanini Group îl numește pe Farlei Kothe în funcția de CEO pentru America de Nord, EMEA și APAC
- Punct de vedere EY România: Utilizarea Inteligenței Artificiale de către autoritățile fiscale: avantaje, riscuri și provocări
- OMV Petrom finalizează tranzacția cu Jantzen Renewables pentru achiziționarea mai multor proiecte de parcuri fotovoltaice