Declaratie Raiffeisen Bank International ca urmare a anuntului facut astazi de Erste Group
Data publicarii: 11-10-2011 | Finante-Banci
• Expunere redusa fata de tarile periferice ale zonei euro
• Fond comercial (goodwill) foarte scazut, de doar 3,5 milioane euro, pentru Ungaria
• Se estimeaza ca anul 2011 va fi profitabil
Din cauza intrebarilor primite din piata ca urmare a anuntului facut astazi de catre Grupul Erste, Raiffeisen Bank International AG (RBI) ar dori sa faca urmatoarele precizari:
Expunerea suverana a RBI in tarile periferice ale zonei euro a fost intotdeauna la niveluri scazute. La sfarsitul lui iunie 2011, RBI nu avea nicio expunere suverana in Grecia si Irlanda, avea o expunere suverana de mai putin de 10 milioane de euro in Spania si Portugalia la un loc si o expunere suverana de doar 474 milioane euro in Italia
Portofoliul de CDS-uri (credit default swaps - un instrument derivat pentru transferul riscului de credit) al RBI-ului a fost intotdeauna evaluat la valoarea de piata, de aceea RBI nu trebuie sa isi modifice evaluarile
Subsidiara RBI din Ungaria a fost creata de la zero si a crescut organic timp de mai bine de 20 de ani. Bilantul contabil al RBI arata un fond comercial (goodwill) mic, de doar 3,5 milioane euro pentru subsidiara ei din Ungaria, care va fi amortizat anul acesta
*Goodwill - fondul comercial, inseamna diferenta valorica dintre pretul de piata al firmei si suma tuturor activelor existente ale firmei.
Subsidiara din Romania a fost achizitionata cu costuri foarte scazute in 2001. Nu exista fond comercial pentru aceasta subsidiara si de aceea RBI nu are nevoie sa amortizeze fondul comercial pentru operatiunile sale din Romania.
RBI a anuntat deja de ceva timp ca anticipeaza nevoia de a proviziona in jur de 100 de milioane de euro din cauza noii legislatii votate de parlamentul ungar (pornind de la premisa ca in jur de 30% din volumul creditelor in moneda straina vor fi rambursate in baza acestei legislatii). De asemenea, RBI se asteapta la o nevoie suplimentara de provizionare din cauza conditiilor dificile de piata din Ungaria. Mai multe detalii vor fi facute publice cel tarziu pe 24 noiembrie 2011 - data de anuntare a rezultatelor RBI la sfarsitul trimestrului 3.
Deteriorarea climatului macroeconomic va conduce la o concurenta tot mai acerba pe piata. La sfarsitul semestrului 1, RBI a anuntat un profit consolidat (dupa impozitare si interese minoritare) de 615 milioane euro ; banca se asteapta ca la finalul anului 2011 sa realizeze profit.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online