Volumul platilor online in primele 9 luni a depasit 120 milioane de euro
Data publicarii: 11-10-2011 | IT&C
In primele 9 luni ale anului 2011, comertul electronic cu plata online a inregistrat un volum de 121,4 milioane euro, in crestere cu 11% fata de aceeasi perioada a anului trecut, conform Romcard. ePayment a procesat 89% din volumul platilor online, respectiv 106,7 milioane de euro, in crestere cu 13% fata de perioada similara a anului 2010.
""Desi 2011 este un an marcat de instabilitate economica, industria comertului electronic si-a pastrat ritmul de crestere de doua cifre si ramane in continuare o piata in plina dezvoltare. Ma refer in primul rand la cresterea interesului companiilor care se orienteaza astfel catre un nou canal de vanzare si promovare, dar si la cresterea competitiei in industrie, in special din partea bancilor care se arata acum mult mai interesate in dezvoltarea si promovarea acestui segment, ceea ce nu poate fi decat benefic industriei”,puncteaza Daniel Nicolescu, CEO ePayment, companie membra a PayU Group.
O alta tendinta pozitiva in industria comertului electronic, este diversificarea cosului de cumparaturi, fenomen evidentiat de cresterea inregistrata de anumite categorii de produse. Astfel, conform datelor companiei, segmentele magazinelor online care comercializeaza flori, carti si cadouri au crescut cu 75%, 76% si respectiv 64% iar cresteri semnificative s-au inregistrat, de asemenea, si pe alte categorii de produse, precum jucarii (56%) sau confectii (24%), valoarea cosului mediu crescand, de asemenea, cu 21% si atingand valoarea de 69 euro.
"Evolutia acestor segmente indica faptul ca romanii apeleaza tot mai mult la achitarea online a diferitelor cumparaturi uzuale iar cresterea numarului de magazine online determina dezvoltarea industriei comertului electronic, aducand noi cumparatori si stimuland adoptia platilor online. In consecinta, prioritatea Romcard va continua sa fie imbunatatirea permanenta a serviciilor de procesare, promovare a standardului 3D Secure si incurajare a cumparatorilor in directia activarii cardurilor pentru a continua sa beneficiem cu totii de un mediu de plata complet securizat”, declara Marin Mitroi, Director General Romcard.
Pentru finalul anului, atat Romcard, cat si ePayment confirma estimarile de la mijlocul anului, potrivit carora, piata comertului electronic cu plata online va depasi valoarea de 160 de milioane de euro. De asemenea, conform estimarilor companiei, in 2012 piata va cunoaste o noua crestere, in special datorita unor produse, servicii si actiuni de promovare noi, care vor atrage cumparatorii online.
"Pe langa evolutia pozitiva a comertului electronic romanesc, pentru ePayment, 2011 ramane un an de referinta, marcat de extinderea companiei in Europa prin export tehnologic si de dublarea numarului de angajati. Urmatoarea perioada va fi cu siguranta foarte interesanta pentru ca, daca pana acum, am vorbit de plati online prin card si cota de piata covarsitoare a platii ramburs, vom asista la schimbarea acestui raport atat prin dezvoltarea a mai multor optiuni de plata pentru cumparatori cat si prin adaugarea unor programe de loializare a acestora”, conchide Daniel Nicolescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități