Ministrul Dezvoltarii si Turismului isi propune organizarea cat mai multor evenimente in Bucuresti si in tara
Data publicarii: 10-02-2012 | Turism
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Cristian Petrescu, a declarat, vineri, la RFI, ca printre prioritatile MDRT se numara organizarea cat mai multor evenimente in Bucuresti si in tara - expozitii, congrese - pentru ca ele aduc nu numai circulatie turistica, ci si prestigiu pentru tara organizatoare.
"Pot sa va dau o directie clara catre care ne vom indrepta si pe care o vom sprijini foarte mult - organizarea de evenimente in Bucuresti si in Romania in general: expozitii, congrese, lucruri de genul acesta, MICE se spune in termenii din turism, pentru ca aduce nu numai circulatie turistica, ci si prestigiu pentru tara organizatoare si cred ca este un lucru foarte bun. Vom ajuta toate organizatiile care pot sa aduca astfel de evenimente in tara. Vorbim de congrese mondiale pe diferite ramuri. De exemplu, in medicina sunt sute de congrese anuale internationale cu participarea a zeci de tari. Dar nu numai asta. Orice eveniment care poate sa aduca in Bucuresti oameni prestigiosi care sa poata vorbi mai departe despre Romania, ce au vazut in Romania in termeni laudativi", a afirmat Petrescu, la RFI.
El a precizat ca MDRT va face tot posibilul si pentru dezvoltarea turismului in Capitala. "Centrul istoric al Capitalei depinde de Primaria Capitalei. Bineinteles ca noi vom face tot ce ne sta in putinta sa ajutam. Chiar acum doua zile doamna ministru Elena Udrea a semnat impreuna cu primarul general al Capitalei reabilitarea Arcului de Triumf. Mai sunt multe alte proiecte pe Bucuresti. (...) Va asigur ca, mai ales in ceea ce priveste turismul din Capitala, stiu exact ce am de facut", a spus Petrescu.
Intrebat despre Casa Poporului, ministrul a aratat ca, desi este "un simbol de trista amintire pentru romani", toti strainii care vin la Bucuresti "au zis ca au fost deja sau ca vor sa ajunga acolo". "Bineinteles ca in turism superlativele atrag, iar atunci cand ai cea mai mare cladire din Europa si a doua ca marime din lume ar fi culmea sa nu exploatezi acest avantaj. Asa ca, desi in continuare depinde tot de Primaria Capitalei sa faca in asa fel incat Casa Poporului sa fie inclusa oarecum in arealul turistic, daca pot sa spun asa, pentru ca vedeti este foarte greu sa ajungi la pas din centrul istoric pana acolo. Si atunci ar trebui facut in asa fel incat accesibilitatea sa fie mult mai mare. Altfel, exista chiar ca un proiect al Ministerului Dezvoltarii si Turismului acel autobuz turistic de tip 'hop-on and hop-off' adica te dai jos cand vrei, unde vrei si dupa aceea te urci inapoi, care are statie acolo. Asa ca turistii care doresc sa viziteze Casa Poporului pot folosi si acest autobuz turistic care chiar ne arata Bucurestiul asa cum este, adica foarte frumos", a explicat Petrescu.
Cat despre numarul de turisti, ministrul a mentionat ca, anul trecut, cresterea a fost de 17% si ca si-a propus macar sa pastreze acest segment. "Bineinteles, cu cat creste mai mult teoretic scade rata cu care ar putea sa creasca in anul urmator. Dar eu cred ca, odata implementata acea strategie de brand, incepe sa dea roade, iar faptul ca a fost deja, a inceput deja sa fie promovata Romania de aproximativ un an, abia de acum si de anul viitor vor incepe sa vina mai multi turisti care au fost atrasi pe baza acestei strategii si a fondurilor care au fost cheltuite pentru promovarea Romaniei. Deci nu cred ca vor fi mari probleme in a mari numarul de turisti si chiar mai mult de 17%. Eu sper sa reusim", a completat noul ministru.
El a sustinut, pe de alta parte, ca inca de acum doua zile a demisionat din functia de presedinte al Asociatiei Profesionistilor de Turism din Romania, renuntand si la calitatea de membru. "Inca de acum doua zile am renuntat si la calitatea de presedinte si chiar si la cea de membru. Am vazut si eu interpretarile tendentioase. Mie mi se pare tocmai un lucru foarte bun faptul ca se aseaza la conducerea ministerului presedintele Asociatiei profesionistilor din domeniul respectiv si ca pe de alta parte a reusit sa traga fonduri europene, ceea ce altii nu prea reusesc si este pana la urma obiectivul prioritar in Romania atragerea acestor fonduri. Deci, faptul ca pe de o parte pui un profesionist si ca pe de alta parte are experienta in atragerea de fonduri europene, mie, din contra, mi se par doua lucruri extrem de pozitive", a afirmat Petrescu.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI