MasterCard lanseaza un parteneriat pentru a oferi solutii mobile de plata consumatorilor din tarile in curs de dezvoltare, care nu au acces la servicii bancare
Data publicarii: 27-02-2012 | Finante-Banci
Comviva, Sybase 365 si Utiba, cei mai importanti furnizori de platforme de servicii financiare mobile, sunt primele care se alatura programului Mobile Money. MasterCard a anuntat o initiativa globala, denumita MasterCard Mobile Money - un program de parteneriate lansat pentru ca peste 2,5 miliarde de consumatori sa aiba acces la servicii bancare prin intermediul telefoanelor mobile.
MasterCard lucreaza cu platforme precum Comviva, Sybase 365 si Utiba, pentru a permite consumatorilor sa cumpere produse si servicii cu ajutorul telefoanelor mobile, de la milioane de comercianti, din mediul real sau de pe internet, din toata lumea. De asemenea, acestia pot sa faca transferuri de fonduri sau sa isi plateasca facturile.
Mobile Money se adreseaza consumatorilor din pietele in curs de dezvoltare, prin intermediul unui dispozitiv accesibil pentru toata lumea - telefonul mobil. La nivel mondial, doar jumatate dintre gospodarii au conturi bancare - o proportie si mai scazuta se inregistreaza in tarile in curs de dezvoltare - in timp ce 8 din 10 persoane detin un telefon mobil. Conform Juniper Research, piata cumulata pentru toate tipurile de plati mobile este de asteptat sa ajunga, pana in 2013, la peste 600 de miliarde de dolari, adica dublu fata de valoarea actuala.
"Cu aproximativ 5 miliarde de utilizatori de telefoane mobile, la nivel global, acest program ofera noi modalitati de plata, inteligente si comode, prin intermediul unui instrument foarte accesibil in ziua de azi”, spune Mung Ki Woo, Group Executive, Mobile, MasterCard Worldwide. "Abordarea noastra este sa lucram cu cei mai importanti jucatori in cadrul ecosistemului Mobile Money, pentru a aduce mai aproape beneficiile platilor electronice catre cei care nu au acces la servicii financiare traditionale. Comviva, Sybase 365 and Utiba sunt parteneri strategici ai platformei, care ne ajuta sa implementam aceasta viziune.”
Conturile de puncte acumulate - administrate, in primul rand, de operatorii de telefonie mobila, cu sprijinul bancilor - ofera servicii de baza, precum reincarcarea creditului, plata facurilor, transferuri de plati intre persoane fizice in interiorul retelei. Lucrand cu platformele Comviva, Sybase 365 si Utiba, - primele companii care s-au alaturat programului, MasterCard ajuta operatorii de telefonie mobila si institutiile financiare sa accelereze si sa extinda dezvoltarea ofertelor lor de servicii financiare. Solutiile mobile de plata ale Comviva, Sybase 365 si Utiba sunt instalate si utilizate de peste 200 de operatori de telecomunicatii si banci din toata lumea, ajungand la peste 1 miliard de consumatori.
Programul de parteneriate Mobile Money ofera consumatorilor urmatoarele servicii MasterCard:
- Carduri prepaid pe care detinatorii de conturi le pot folosi la comerciantii care accepta carduri MasterCard.
- Conturi de carduri virtuale care pot fi folosite pentru plati electronice prin contul de Mobile Money al utilizatorului.
- Plati intre persoane fizice, abonate la servicii financiare mobile diferite.
- Plati fata in fata sau la distanta, folosind telefoanele mobile, pentru achizitionarea de produse si servicii la comerciantii care nu accepta POS-urile traditionale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online