Romania a atras 750 milioane dolari prin obligatiuni pe piata din SUA
Data publicarii: 29-02-2012 | Finante-Banci
Romania a atras marti fonduri de 750 de milioane de dolari, cu un cupon de 6,75% si un randament in scadere cu 0,425 puncte procentuale, la 6,45%, prin redeschiderea emisiunii de obligatiuni lansata pe piata americana la 31 ianuarie, potrivit site-ului Ministerului Finantelor Publice /MFP/.
Emisiunea a fost suprasubscrisa de peste patru ori, valoarea totala a ofertelor depuse de investitori fiind de 3,2 miliarde de dolari.
'Increderea investitorilor in masurile economice adoptate de Romania si in angajamentele de continuare a politicilor sustenabile se vede din scaderea randamentului fata de emisiunea trecuta, din valoarea mare a ofertelor primite, peste nivelul altor tari din regiune, precum si din faptul ca ne imprumutam pe termen lung. Am redeschis emisiunea pentru ca exista inca cerere pe piata pentru bondurile romanesti, investitorii doreau expunere pe Romania, astfel ca am decis sa profitam de oportunitatea de a ne finanta la un cost in scadere', a declarat ministrul Finantelor Publice, Bogdan Alexandru Dragoi.
El a adaugat ca Ministerul Finantelor este preocupat in egala masura de finantarea de pe piata interna, unde incep sa se vada rezultatele eforturilor de a construi o curba de randament adecvata a titlurilor de stat, cu maturitati de la 6 luni la 15 ani si costuri in scadere pentru stat.
'Avem succes si in cazul finantarilor de pe piata interna, unde randamentul a scazut, saptamana aceasta, la un minim istoric, de 5,22%, in cazul emisiunii pe sase luni. De asemenea, este de notat ca am lansat emisiuni de obligatiuni pe 15 ani, reducand presiunea existenta in anii anteriori de a Ťrostogoliť datoria, pentru ca ne puteam imprumuta in special pe termen scurt', a afirmat ministrul Finantelor Publice.
Lead-managerii emisiunii au fost Citibank, Deutsche Bank si HSBC. Obligatiunile de pe piata americana au fost lansate in cadrul programului cadru de emisiuni de titluri de stat pe piata externa pentru perioada 2011-2013 (GMTN - Reg S/144A), aprobat de Guvern la mijlocul anului 2010, cu o valoare maxima de 7 miliarde euro.
Emisiunea de pe piata americana, prima dupa 16 ani, a fost lansata la 31 ianuarie 2012 si a avut o valoare de 1,5 miliarde de dolari si o maturitate de zece ani. Cuponul a fost de 6,750% iar randamentul de 6,875%. Emisiunea a fost suprasubscrisa de 4,5 ori, valoarea ofertelor primite fiind de aproape 7 miliarde de dolari, reprezentand cea mai mare cerere manifestata pentru o tara din Europa Centrala si de Est. Programul Ministerul Finantelor Publice pentru acest an vizeaza emisiuni de 2,5 miliarde de euro pe pietele externe.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online