Street Delivery, eveniment de urbanism, arhitectura si arte, la cea de-a saptea editie
Data publicarii: 15-06-2012 | Lifestyle
Cea de-a saptea editie "Street Delivery", eveniment de urbanism, arhitectura si arte care isi propune recuperarea peisajului urban de catre pietoni si comunitate, se va desfasura in perioada 15-17 iunie pe strada Arthur Verona din Bucuresti.
Potrivit Fundatiei Carturesti si Ordinului Arhitectilor din Romania, organizatorii evenimentului, strada Arthur Verona, transformata in strada pietonala pentru trei zile, si Parcul Gradina Icoanei vor gazdui la Street Delivery 2012 un program alcatuit din: muzica live, DJ sets, performing arts - arta stradala, proiectii de filme, ateliere pentru copii, prezentari de haine vintage, jocuri pentru copii si adulti, diverse ateliere, teatru si poezie in strada.
"Scopul nostru a fost sa reintregim strada Arthur Verona, traversand bulevardul Magheru - pentru ca ea, de fapt, incepe dincolo de acesta - si astfel, Parcul Gradina Icoanei s-ar uni, printr-un traseu pietonal mai divers, mai sigur si alternativ la caile de acces auto, cu Gradina Cismigiu. Aceasta promenada ar prilejui un alt gen de relatie cu orasul, casele si traficul, decat cele obisnuite; ai descoperi oportunitati si locuri care acum nici nu ne putem imagina ca ar putea fi folosite. Exista un beneficiu economic si de confort urban, pe care poti sa-l descoperi in momentul cand accepti ca pietonul si drepturile celorlalte mijloace de deplasare sunt egale cu cele ale masinilor", declara presedintele Fundatiei Pro Patrimonio, arh. Serban Sturdza, potrivit sursei citate.
La randul sau, presedintele Ordinului Arhitectilor din Romania, Serban Tiganas, considera ca "Street Delivery este un exercitiu de bucurie prin buna invecinare", "la fiecare editie, Street Delivery isi propune sa rezolve o problema a cartierului, cat de mica, fie ca e vorba de un trotuar care trebuie reparat, de un gard care trebuie refacut de niste mesteri, de monumente sau de piateta din fata Bisericii Anglicane, lucruri care aduc calitate spatiului urban".
Street Delivery a luat nastere in 2006 si de-atunci isi propune in fiecare an sa ofere - prin arta, prin colaborare si dialog - un cadru in care societatea civila, artisti, arhitecti, muzicieni, locuitori ai strazii si toti cei care doresc sa se faca vazuti si auziti sa poata prezenta o alternativa la felul in care este perceputa locuirea orasului, precum si potentialul pe care il au Bucurestiul si alte orase din Romania care se confrunta cu situatii similare.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial