CNA a amendat mai multe posturi de televiziune pentru difuzarile din ziua alegerilor

Data publicarii: 27-06-2012 | Media

CNA a amendat posturile de televiziune Antena 3, Realitatea TV, Romania TV, OTV, TVR 1, TVR 3 si TVR Info pentru dezechilibrele comise la emisiunile electorale difuzate in perioada alegerilor locale din 10 iunie.

CNA a amendat cu 50.000 lei postul de televiziune Antena 3 pentru dezechilibrele comise la emisiunile electorale difuzate in perioada alegerilor locale din 10 iunie. 

Membrii Consiliului au dezbatut marti rapoartele de monitorizare a postului Antena 3 in ziua alegerilor si au aratat ca au existat transmisii in direct de la sediul USL in care se vedea sigla partidului, iar vineri, cand s-a incheiat campania electorala, la emisiunea "Vorbe grele" a fost invitat premierul Victor Ponta. 

In plus, membrul CNA Narcisa Iorga a spus ca in ziua alegerilor i-a vazut personal la acest post pe "cei doi presedinti ai PNL si PSD, care au fost filmati la o terasa si le-au fost luate declaratii". In replica, Mirela Bomboe, reprezentanta Antena 3, i-a spus Narcisei Iorga ca ar trebuie sa ia in calcul si imaginile cu presedintele Traian Basescu din ziua alegerilor. 

"Traian Basescu este presedintele tarii, nu participa la alegeri. In schimb, domnul Ponta era presedinte de partid, a facut campania electorala si nu avea voie sa apara, ca asa spune legea", a replicat Iorga. 

Discutiile tensionate intre unii membri CNA si delegatii televiziunilor prezenti la sedinta s-au axat pe dezechilibrele politice care ar fi fost create prin promovarea in mare parte a candidatilor USL, in detrimentul celorlalte partide. Vicepresedintele CNA, Ioan Onisei, a declarat ca tabelul de monitorizare arata ca "s-au accentuat dezechilibrele, nu au fost corijate". 

Reprezentanta Antena 3 a sustinut ca liderii celorlalte partide nu au raspuns invitatilor, dar, in replica, cei din CNA au spus ca la alte posturi acestia au fost regasiti. Onisei a exemplificat cu posturile Romania TV si B1, unde s-a incercat sa se pastreze un echilibru electoral. 

CNA a amendat cu 25.000 lei postul de televiziune Realitatea TV pentru emisiunile din ultima saptamana de campanie electorala si pentru productia "In realitate esti mai bun", realizata de Mihai Tatulici si difuzata in preziua alegerilor. 

In emisiune au fost prezenti cativa reprezentanti ai competitorilor electorali si s-au facut cateva referiri la presedintele Consiliului Judetean Tulcea, candidat la alegerile locale din 10 iunie, au aratat membrii CNA. 

De asemenea, monitorizarea CNA a aratat ca in editia speciala de duminica a emisiunii "Tu decizi" s-au facut o serie de acuzatii la adresa Consiliului Judetean Tulcea si implicit la adresa presedintelui acestuia. Consiliul National al Audiovizualului a luat in discutie emisiunea lui Mihai Tatulici, ca urmare a unei reclamatii primite din partea presedintelui Consiliului Judetean Tulcea. 

"Va sesizez asupra faptului ca sambata, 9 iunie, in preziua alegerilor locale, s-au facut referiri la persoana mea, desi sunt candidat la functia de presedinte al Consiliului Judetean Tulcea, in cadrul unei dezbateri speciale intitulate 'In realitate esti mai bun', difuzata de postul de televiziune Realitatea TV. Realizatorul emisiunii a facut referire la presupuse vinovatii ale mele, fara nicio argumentare bazata pe fapte ori pe reglementari privind responsabilitatea autoritatilor, iar invitatul sau, Liviu Mihaiu, s-a referit la 'presedintele Consiliului Judetean Tulcea, candidat, inca', toate acestea in antiteza cu prezentarea declaratiilor unor ministri in functie, in fapt, elemente de program politic ale unor reprezentanti ai partidelor politice cu care eu ma aflu in competitie electorala", se scrie in sesizare. 

Semnatarul reclamatiei a mai aratat ca in timpul difuzarii mesajului doamnei Mariana Campeanu, realizatorul emisiunii a facut un gest larg cu bratele, care in limbajul nonverbal se traduce prin acord desavarsit cu persoana care vorbeste. 

Postul de televiziune OTV a fost amendat marti de CNA cu 200.000 lei, sanctiunea fiind aprobata in unanimitate de membrii Consiliului. 

In raportul de monitorizare a postului OTV se arata ca acesta a incalcat legea audiovizualului in perioada alegerilor locale. De exemplu, in 9 iunie, la emisiunea "Alupei in actiune", Dan Diaconescu a fost invitat si a vorbit despre tehnici de votare, fraudarea votului, indemnare de a iesi la vot, sloganuri electorale, iar pe 10 iunie, de la ora 7.00 pana la ora 21.00, Dan Diaconescu a comentat cu invitatii sai mesajele primite de la telespectatori. Diaconescu a sugerat rezultatele alegerilor locale, chiar daca s-a abtinut sa divulge numele candidatilor. 

CNA a decis la sedinta de marti sa transmita o adresa catre administratorul judiciar al postului de televiziune OTV si catre conducerile posturilor Antena 3, RTV si Realitatea TV in care se cere sa se faca dovada platii amenzilor de catre aceste posturi pana in prezent. 

Masura a fost aprobata in unanimitate de catre membrii CNA. 

Vicepresedintele CNA Ioan Onisei a propus chiar si crearea unui soft special de catre compartimentul IT al institutiei pentru a se cunoaste exact situatia platii la fiecare luna sau la fiecare trei luni. 

CNA a aplicat marti amenzi posturilor publice de televiziune TVR 1, TVR 3 si TVR Info pentru dezechilibre in campania electorala pentru alegerile locale. Valoarea totala a sanctiunilor este de 85.000 de lei. 

Astfel, TVR1 si TVR 3 au incasat amenzi de 30.000 de lei fiecare, iar TVR Info a fost sanctionat cu 25.000 de lei. 

De asemenea, membrii CNA au dat o amenda de 10.000 lei si postului privat Romania TV. 

Sursa: AGERPRES

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG