Studiu: Romanii s-au invatat cu criza economica, dar ii afecteaza personal din ce in ce mai mult
Data publicarii: 27-06-2012 | Economie
Romanii s-au obisnuit cu perioada de criza, insa efectele acesteia ii afecteaza negativ la nivel personal din ce in ce mai mult, avand in vedere ca recesiunea dureaza de mai mult de trei ani, potrivit unui studiu realizat de 360insights, potrivit Mediafax.
"In 2012, situatia este destul de similara cu cea inregistratata in anul precedent. Romanii s-au obisnuit din ce in ce mai mult cu fenomenul economic numit criza, le este familiar, devenind o constanta a vietii lor. Totusi, faptul ca se afla in recesiune de mai mult de trei ani face ca efectele crizei sa ii afecteze la nivel personal din ce in ce mai mult. Astfel, cu toate ca s-au obisnuit sa «convietuiasca» cu criza, povara greutatilor nu devine mai usoara, ci dimpotriva se adanceste", se spune in studiul "Evolutia perceptiei romanilor asupra crizei financiare (perioada 2009 - 2012)",
Cele mai importante efecte ale crizei la nivel general in Romania sunt, potrivit persoanelor intervievate, pierderea locurilor de munca (97%), scaderea salariilor (95%), reducerea cheltuielilor (95%) si nesiguranta familiei (96%).La nivel personal, 57% dintre respondenti spun ca ei sau apropiatii lor au fost afectati de pierderea locului de munca, 79% se tem pentru siguranta familiei lor, in timp ce 70% au raspuns ca li s-au taiat salariile, iar 89% ca si-au redus cheltuielile. Rezultatele studiului arata ca 79% dintre romanii din mediul urban afirma ca Romania este afectata de recesiune.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare