Romanii au acum sansa sa obtina in instanta modificarea tuturor contractelor de credit abuzive
Data publicarii: 26-09-2012 | Finante-Banci
Dupa ce legea privind clauzele abuzive din contracte a fost modificata radical la inceputul lunii august, ANPC dar si romanii din asociatiile de protectie a consumatorilor au marea sansa de a munci in folosul tuturor celor care au in contracte aceste clauze abuzive, intalnite in special in contractele de credit. Ce conditii trebuie sa indeplineasca si care sunt pasii de urmat.
Modificarea legii 193/2000 efectuata la inceputul lunii august aduce o posibilitate nemaiintalnita pana acum in Romania, aceea ca Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor sau o asociatie de protectie a consumatorilor sa dea in judecata un comerciant (numit de acum profesionist) pentru clauzele abuzive din contracte, si constatarea existentei acestor clauze in instanta sa duca la modificarea tuturor contractelor care contin acele clauze incheiate intre comerciant si clientii sai. Domeniul in care s-a constatat in ultima perioada cea mai mare concentrare de clauze abuzive este cel bancar, asa cum arata miile de hotarari definitive in instanta.
Mai multe banci au pierdut in instanta procesele cu clientii sau cu ANPC. Clauze precum cele referitoare la comisionul de risc, comisionul de administrare aplicabil la soldul initial al creditului, dobanda variabila care poate fi modificata de catre banca fara nicio explicatie si fara un criteriu transparent si bine definit au fost declarate nule si instanta a dispus eliminarea lor si returnarea banilor incasati de catre banca in temeiul lor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău