Plata prin terminale electronice, considerata avantajoasa de peste 44 la suta dintre romani
Data publicarii: 10-10-2012 | Finante-Banci
Un procent de 44,8 la suta dintre romani considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda de plata, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown, comandat de operatorul PayPoint.
" 44,8% dintre romanii intervievati considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda, in timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferata de doar 21,95%. In clasament urmeaza oficiile postale, cu 11,5%, plata la ghiseul bancilor, 11,2%, plata direct prin ATM, in banci, 6,1%, prin internet, 3,9% si numai 0,5% prin debit direct", arata studiul, remis, marti, AGERPRES.
Cercetarea da si informatii despre comportamentul de plata, una dintre concluziile principale fiind prioritizarea platii facturilor, in defavoarea altor tipuri de cheltuieli.
Majoritatea romanilor (63,7 %) isi planifica bugetul avand in vedere mai intai plata facturilor, in timp ce, la polul opus, 12,75% dintre ei sustin ca nu isi fac nicio planificare a bugetului.
Comportamentul atent si responsabil este reflectat si de raportarea romanilor cu privire la termenul limita de plata - 52,4% declara ca isi platesc intotdeauna facturile inainte de scadenta, 39,65% platesc frecvent inainte de scadenta, in timp ce doar 7,95% declara ca isi platesc facturile frecvent sau chiar intotdeauna dupa scadenta.
In ceea ce priveste timpul petrecut lunar pentru plata tuturor facturilor, 75% dintre utilizatorii serviciilor PayPoint estimeaza ca petrec mai putin de 10 minute pe luna in acest scop, in timp ce doar 11,7% dintre non-utilizatorii PayPoint reusesc aceasta performanta; astfel majoritatea celor care prefera alte metode de plata pierd pana la o ora lunar pentru a achita toate facturile.
Romanii prefera in continuare plata in numerar pentru achitarea facturilor, peste 90% dintre ei optand pentru aceasta varianta, in detrimentul platii cu cardul, se mai arata in studiul mentionat.
PayPoint Romania este principalul operator de plati in numerar si incarcare electronica prin puncte de retail.
Studiul a fost realizat de Daedalus Millward Brown la nivel national, in perioada 19-26 martie 2012, pe un esantion de 1.000 de persoane (utilizatori si non-utilizatori ai serviciilor companiei PayPoint), in magazine partenere PayPoint selectate din mediul urban si mediul rural.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial