Plata prin terminale electronice, considerata avantajoasa de peste 44 la suta dintre romani
Data publicarii: 10-10-2012 | Finante-Banci
Un procent de 44,8 la suta dintre romani considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda de plata, potrivit unui studiu Daedalus Millward Brown, comandat de operatorul PayPoint.
" 44,8% dintre romanii intervievati considera ca plata facturilor prin terminale electronice instalate in magazine este cea mai avantajoasa metoda, in timp ce plata la casieriile furnizorilor este preferata de doar 21,95%. In clasament urmeaza oficiile postale, cu 11,5%, plata la ghiseul bancilor, 11,2%, plata direct prin ATM, in banci, 6,1%, prin internet, 3,9% si numai 0,5% prin debit direct", arata studiul, remis, marti, AGERPRES.
Cercetarea da si informatii despre comportamentul de plata, una dintre concluziile principale fiind prioritizarea platii facturilor, in defavoarea altor tipuri de cheltuieli.
Majoritatea romanilor (63,7 %) isi planifica bugetul avand in vedere mai intai plata facturilor, in timp ce, la polul opus, 12,75% dintre ei sustin ca nu isi fac nicio planificare a bugetului.
Comportamentul atent si responsabil este reflectat si de raportarea romanilor cu privire la termenul limita de plata - 52,4% declara ca isi platesc intotdeauna facturile inainte de scadenta, 39,65% platesc frecvent inainte de scadenta, in timp ce doar 7,95% declara ca isi platesc facturile frecvent sau chiar intotdeauna dupa scadenta.
In ceea ce priveste timpul petrecut lunar pentru plata tuturor facturilor, 75% dintre utilizatorii serviciilor PayPoint estimeaza ca petrec mai putin de 10 minute pe luna in acest scop, in timp ce doar 11,7% dintre non-utilizatorii PayPoint reusesc aceasta performanta; astfel majoritatea celor care prefera alte metode de plata pierd pana la o ora lunar pentru a achita toate facturile.
Romanii prefera in continuare plata in numerar pentru achitarea facturilor, peste 90% dintre ei optand pentru aceasta varianta, in detrimentul platii cu cardul, se mai arata in studiul mentionat.
PayPoint Romania este principalul operator de plati in numerar si incarcare electronica prin puncte de retail.
Studiul a fost realizat de Daedalus Millward Brown la nivel national, in perioada 19-26 martie 2012, pe un esantion de 1.000 de persoane (utilizatori si non-utilizatori ai serviciilor companiei PayPoint), in magazine partenere PayPoint selectate din mediul urban si mediul rural.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY Vehicule Electrice: Încărcarea inteligentă și bidirecțională devin esențiale pentru reducerea costurilor, stabilitatea rețelei și integrarea de regenerabile
- Piata hoteliera din Romania atinge un nou maxim, inregistrand cel mai mare numar de turisti din ultimele 3 decenii
- Banca Transilvania - rezultate financiare 2024
- Grupul BCR, rezultate 2024
- Banca Transilvania și OTP Bank România au devenit o singură bancă
- Studiu Deloitte: utilizarea inteligenței artificiale generative va dubla consumul de energie electrică al centrelor de date la nivel global până în 2030
- Cushman & Wakefield Echinox a asistat Kinstellar pe parcursul întregului proces de relocare a biroului în Globalworth Tower
- Studiu Deloitte: companiile imobiliare din sectorul comercial estimeaza o crestere a veniturilor in 2025
- Deloitte România a asistat investitorul imobiliar M Core Group în preluarea unui portofoliu de șapte mall-uri de la MAS PLC
- Rating VEKTOR maxim pentru comunicarea BT din 2024 cu investitorii și acționarii
- Record: Utilizatorii Revolut din România au realizat peste un miliard de tranzacții, în 2024
- Polița de călătorie standard nu acoperă accidentele survenite în timpul practicării sporturilor de iarnă
- EY România - Regulamentul UE împotriva defrișărilor: riscuri mari și amenzi de 4% pentru companii
- EY România - Directiva DEBRA încurajează companiile să-și finanțeze investițiile mai mult prin capitaluri proprii în detrimentul împrumuturilor la terți
- DAN AIR a transportat 206.000 de pasageri în primul an de operare în Bacău