CNAB: Extinderea Terminalului Plecari al Aeroportului Otopeni va fi inaugurata la inceputul lui noiembrie
Data publicarii: 17-10-2012 | Turism
Extinderea Terminalului Plecari al Aeroportului Henri Coanda (Otopeni) va fi inaugurata in primele zile ale lunii noiembrie, costurile ridicandu-se la 52 de milioane de euro, a declarat, marti, directorul de comunicare al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Valentin Iordache, la Forumul regional CEE Airports & Airlines 2012.
"Extinderea de terminal va fi inaugurata la inceputul lui noiembrie, iar extinderea zonei de Sosiri are si ea sanse mari sa fie finalizata pana la finele anului", a precizat Valentin Iordache.
In ceea ce priveste Terminalul de Plecari, este vorba despre o extindere de 19.600 de metri patrati, in conditiile in care acesta avea circa 20.000 de metri patrati.
Iordache a aratat ca realizarea acestei extinderi a implicat costuri ridicate, insa ele includ si echipamentele aferente prelucrarii bagajelor si pasagerilor, dar si cele pentru controlul de securitate, care trebuie asigurat.
"Vom avea 52 de ghisee de check-in suplimentar, care se adauga celor 52 existente. Siguranta este foarte importanta pentru cei care calatoresc pe cursele interne. Aceste opt porti noi de imbarcare pentru trafic intern si Schengen - continuam sa speram ca intram in Schengen - deci aceste opt porti de imbarcare, care se afla intr-o zona separata de zona de imbarcare pentru cursele internationale, vor asigura in sfarsit capacitatea suficienta pentru curse interne in acest moment si vor inlocui cele patru porti de imbarcare pe o suprafata total insuficienta, mai ales in conditiile in care compania TAROM si-a programat toate cursele catre destinatiile domestice la aceeasi ora", a spus Iordache.
Acesta a explicat ca, astfel, se inlocuiesc patru porti cu o suprafata foarte mica a zonei de imbarcare cu opt porti cu o suprafata de cazare/debarcare "mai mult decat generoasa", aici urmand sa fie un salon de protocol, ghisee suplimentare de ticketing, dar si o zona comerciala.
"Pentru prima data de cand inauguram terminale de aeroport, spatiile comerciale vor fi functionale la data inaugurarii. Deci, practic, aceasta extindere de terminal va fi complet functionala din ziua intrarii in functiune, cum spunem la inceputul lunii noiembrie, ramane de stabilit ziua in care se va face", a adaugat directorul de comunicare al CNAB.
Potrivit acestuia, odata cu extinderea terminalului, vor putea fi prelucrate de doua ori mai multe curse decat in prezent, dar cu mult mai putina aglomeratie. Mai exact, capacitatile finale ale terminalelor de pasageri de la Aeroportul Henri Coanda presupun 4.500 de pasageri pe ora de varf, jumatate pe fluxul de plecari, jumatate pe fluxul de sosiri, peste 100 de ghisee de check-in la care se adauga ghiseele de sub-service, 32 de porti de imbarcare din care 14 cu pasarele de imbarcare/debarcare si opt noi porti, care vor aduce un spor de confort pentru cursele interne, sase benzi de bagaje pe sosiri si o capacitate de sase milioane de pasageri pe an.
"Vreau sa fac o precizare: noi (Aeroportul Henri Coanda - n.r.) deja aveam un trafic de peste 7,5 milioane de pasageri, iar nivelul de servicii B este deja la nivel Business. Practic, la un hub la nivel european, nivelul de servicii mai mult decat satisfacator pentru pasageri - C - care este considerat foarte bun, este cel cerut, iar la nivel de servicii C pentru Aeroportul Henri Coanda capacitatea va fi undeva intre 11,5 si 12 milioane de pasageri pe an. Avem capacitate suficienta ca in urmatorii ani sa nu vina din nou aglomeratia peste noi", a incheiat Valentin Iordache.
Din 25 martie, Aeroportul Henri Coanda a preluat cursele low-cost de pe Aeroportul Baneasa, iar traficul de pasageri a crescut, astfel, cu 45% la aterizari si cu 30% la decolari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI