Peste o treime dintre parolele detinatorilor de conturi online sunt simple si usor de ghicit (studiu)
Data publicarii: 23-10-2012 | IT&C
Peste o treime dintre parolele posesorilor de conturi online sunt simple si usor de ghicit, in timp ce 9% dintre detinatori folosesc o singura parola pentru toate conturile, se arata intr-un studiu realizat de O+K Research pentru Kaspersky Lab.
Potrivit cercetarii, 34% dintre utilizatorii online din 25 de tari folosesc parole simple si nu constientizeaza pe deplin riscurile la care se supun. De asemenea, 17% dintre parole includ data nasterii, 10% al doilea prenume, iar 9% numele animalului de companie.
Realizatorii studiului releva faptul ca acest tip de informatii pot fi cunoscute nu doar de prietenii apropiati sau de catre membrii familiei. Practic, un infractor le poate afla cu usurinta cautand pe Internet, prin intermediul retelelor de socializare. In plus, 8% dintre cei intervievati utilizeaza combinatii simple de cifre precum '123456", sau altele asemanatoare, iar 5% dintre respondenti folosesc pur si simplu cuvantul 'password'.
O alta problema, deseori trecuta cu vederea, este utilizarea repetata a unei parole. Astfel, studiul O+K arata ca 9% dintre persoane au o singura parola pentru toate conturile, in timp ce 37,1% folosesc mai multe parole de acces.
Totodata, majoritatea utilizatorilor (71%) prefera sa memoreze parolele, dar de cele mai multe ori consecinta este utilizarea unor parole simple sau a unei singure parole pentru mai multe conturi.
De asemenea, 46% dintre utilizatori au recunoscut ca au uitat o parola vitala cel putin o data, iar 12% isi noteaza pur si simplu parolele pe o foaie de hartie si le pastreaza in apropierea computerului, in timp ce 23% folosesc o agenda obisnuita in acest scop.
Programele speciale de stocare a parolelor sunt folosite de numai 7% dintre utilizatori, cu toate ca acest tip de solutii asigura cea mai buna protectie, sunt de parere specialistii Kaspersky Lab.
Studiul O+K Research a fost realizat pe un esantion de 11.000 de persoane, in 25 de tari din America Latina si de Nord, Orientul Mijlociu, Asia si Africa.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online