Campanie pentru alegerea primei femei ce va aparea pe o bancnota nationala
Data publicarii: 29-10-2012 | Finante-Banci
Peste 7.000 de bucuresteni au semnat, sambata, o petitie care isi propune sa desemneze prima personalitate feminina ce va aparea pe o bancnota emisa de BNR.
Actiunea a debutat sambata in Centrul Vechi al Capitalei si este organizata de TBWABucuresti, Fundatia Centrul Parteneriat pentru Egalitate si ActiveWatch - Agentia de Monitorizare a Presei, avand titlul 'ALTFEM - Semneaza petitia pentru prima personalitate feminina pe o bancnota romaneasca'.
Semnaturile sunt stranse atat pe hartie, cat si electronic, pe site-ul www.altfem.ro.
Campania are doua etape. In prima etapa organizatorii doresc sa stranga peste 50.000 de semnaturi de sustinere, dupa care lista va fi trimisa Bancii Nationale a Romaniei. In etapa a doua va fi aleasa personalitatea feminina care urmeaza sa apara pe viitoarea bancnota emisa de BNR.
ALTFEM propune o lista cu 12 personalitati feminine care au marcat istoria si cultura din Romania: Regina Maria, Ana Aslan (medic), Stefania Maracineanu (fizician), Sofia Ionescu (prima femeie neurochirurg din lume), Ana Ipatescu (rol important in Revolutia de la 1848), Haricleea Hartulari-Darclee (soprana), Alexandrina Cantacuzino (lidera a miscarii feministe romanesti), Aurora Gruescu (prima femeie inginer silvicultor din lume), Elisa Leonida Zamfirescu (prima femeie inginer din Europa), Cecilia Cutescu-Storck (prima femeie profesor universitar in invatamantul de arta din Europa), Sarmiza Bilcescu-Alimanisteanu (prima femeie doctor in drept din lume), Ecaterina Teodoroiu (eroina in Primul Razboi Mondial).
Alegerea celor 12 personalitati a fost realizata de echipa proiectului pe criterii de notabilitate si relevanta la nivel national si international.
Proiectul ALTFEM isi propune imbunatatirea perceptiei asupra femeilor si cresterea gradului de constientizare a expertilor si operatorilor mass-media, a partenerilor sociali, autoritatilor publice si a femeilor, asupra problematicii egalitatii de sanse si de gen in societatea romaneasca.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI