Hotii trag trenurile pe linie moarta. Drumul pana la mare dureaza mai mult ca acum 20 de ani
Data publicarii: 01-04-2013 | Turism
O calatorie intre Capitala si litoral dureaza mai mult de cinci ore. Trenurile dintre Bucuresti si Constanta circula mai incet decat acum 20 de ani, desi s-a cheltuit peste un miliard de euro pentru modernizarea acestei linii, tocmai pentru ca trenurile sa mearga cu viteza. De ce nu merg? Pentru ca se fura componente de pe calea ferata, un fenomen care s-a dovedit de neoprit in Romania.
Cu astfel de cazuri se confrunta aproape zilnic dispecerii de trafic de pe linia de cale ferata Bucuresti - Constanta. In loc sa urmareasca totul pe monitoare, trebuie sa se descurce cu informatii trasmise pe hartie, ca acum 100 de ani. Din cauza furturilor, sistemul electronic de monitorizare nu mai functioneaza.
Reporterul Digi24 a mers in gara Sarulesti, unde aproape toate echipamentele din zona au fost furate. Din cauza furturilor, acum, fiecare tren care trece prin aceasta zona trebuie sa opreasca. Sunt cel putin sase minute in plus intre doua statii. Iar intre Capitala si Constanta sunt 16 statii, ceea ce inseamna o intarziere de peste 100 de minute pentru fiecare tren.
Hotii nu sunt deloc pretentiosi. Fura orice pot desface, rupe sau taia rapid. Nici dispozitivele de siguranta, cum ar fi mecanismele de la macazuri, nu le scapa. S-a ajuns chiar in situatia in care unele sine sa nu mai poata fi utilizate, pentru ca s-au furat pana si legaturile care odata tineau sinele pe traverse.
Promisiuni
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a promis ca liniile vor fi pazite cu ajutorul jandarmilor. Nu a reusit pana acum. "Suntem in proces de stabilire a modului in care facem acest lucru”, declara ministrul la 28 martie. Jandarmeria Romana abia a intocmit un proiect pe care l-a transmis Ministerului Transporturilor. "V-am dat deadline luna mai. Si ma tin de cuvant. Luna mai, sa relansam inclusiv rapidul Bucuresti - Constanta”, a promis ministrul.
Relu Fenechiu promitea insa alt termen in urma cu mai bine de doua luni, la Digi24. "Promit tuturor ca in doua luni maxim. Sper ca si mai repede, dar acum sunt problemele cu aceste zapezi, pe aceasta linie se va merge cu viteza cu care poate trenul sa mearga”, declara ministrul la 19 ianuarie.
Pana la rezolvarea problemelor, calatorii vor parcurge cei 225 de kilometri dintre Bucuresti si Constanta chiar mai incet ca in anul 1989, cu cel mult 20 de kilometri la ora pe unele portiuni. Iar angajatii CFR vor coordona traficul feroviar direct de pe sine.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial