Samsung, Sony si Iphone sunt cele mai iubite branduri de tehnologie pentru consumatorii romani

Data publicarii: 10-04-2013 | IT&C

Samsung, Sony si Iphone sunt cele mai iubite branduri de tehnologie pentru consumatorii romani, releva un studiu al companiei de cercetare de piata Unlock Market Research, realizat in Bucuresti, pe 100 de persoane cu varste cuprinse intre 18 si 45 de ani.

"Pe primul loc intre cele mai iubite branduri de tehnologie pentru consumatorii romani se afla Samsung. Este un brad foarte dinamic si apreciat de persoanele tinere, vazut ca inovator si care aduce ceva in plus. Nu imi ofera doar un produs si atat. Acesta este urmat de Sony, care multa vreme a fost un brand aspirational in Romania pe partea de televizoare si laptopuri. Brandul ofera consumatorului roman siguranta unei alegeri de calitate. Pozitia a treia este ocupata de iPhone, cunoscut ca Apple, care inainte era un brand suta la suta aspirational, adica ni-l doream, dar foarte putini reuseau efectiv sa cumpere un iPhone. Acum are o penetrare destul de mare si trece de la brand aspirational spre brandul puternic, pentru ca produsele sunt folosite, nu doar dorite", a explicat Alexandra Cojocaru, Senior Client Service Unlock Market Research, la Tech Intelligence Conference. 

Aceasta a precizat ca studiul cantitativ nu a fost realizat pe metodologia clasica, ci a fost unul de tip MaxxDiff, respectiv unul prin care s-a incercat sa se cunoasca care sunt brandurile de care romanii sunt cei mai atasati. 

"Am incercat sa vedem care sunt cele mai iubite branduri de care sunt atasati consumatorii romani si fara de care nu ar vrea sa traiasca. Practic, i-am pus sa faca o alegere intre branduri, astfel incat sa existe o acuratete a datelor", a adaugat Cojocaru. 

In topul cele mai iubite branduri de tehnologie pentru consumatorii romani, se mai afla pe locul patru LG, considerat un brand partener pentru consumatori, apreciat de persoane cu familie, pentru ca este de ajutor, oferind o gama larga de produse si un raport foarte bun calitate pret, respectiv un brand onest alaturi de consumator. 

"Pe pozitia a cincea se afla Panasonic, care, desi pe plan global a trecut prin destul de multe probleme, este un brand iubit de romani prin traditia lui pe piata. Pentru romani faptul ca ai rezistat pe piata si ai fost alaturi de ei este un atu foarte mare. Acelasi lucru si in cazul Philips, care are in plus o familiaritate si o caldura in relatia cu consumatorul. Locul sapte este ocupat de HP, vazut ca un brand functional, pragmatic, care iti ofera o calitate si o siguranta in produs. Nokia se afla pe pozitia a opta si este un brand de telefoane cu care ne-am obisnuit. In ultima vreme a devenit dintr-un brand de traditie, care oferea lucruri simple, unul inovator, datorita colaborarii cu Microsoft. Locul noua este ocupat de Toshiba, considerat un brand profesional, de o calitate mai inalta, iar pe 10 Blackberry, un brand apreciat de tineri, care, desi nu este foarte inovator, este unul dintre cele mai serioase branduri care te ajuta", a explicat reprezentantul companiei de cercetare, subliniind ca o penetrare mai mica pe piata o au brandurile Fujitsu, Dell, HTC, ASUS, Acer, Eboda etc. 

Potrivit studiului, consumatorii romani de tehnologie sunt dornici de inovatie, insa nu vor sa fie primii care investesc in ea pentru ca isi doresc o investitie sigura. 

"Consumatorii romani vor lucruri noi, vor inovatie, dar cel mai important este ca nu vor sa fie ei primii, pentru ca au invatat ca a fi primul nu inseamna intotdeauna un succes si atunci incearca sa ii lase pe altii sa incerce produsele. Acest aspect vine si din trendul global al pragmatismului prin care trece consumatorul roman, dar si din faptul ca au aceasta perceptie, respectiv este un produs nou, dar daca mai astept putin il iau mai ieftin si poate si o varianta mai imbunatatita. Vor inovatie, dar vor ca investitia lor in inovatie sa fie una sigura. Sa stie pe ce dau banii si sa merite. Contextul de criza l-a facut sa fie pragmatic, sa-i creasca si latura rationala, in sensul ca il face sa-si doreasca un device, dar care sa aiba din ce in ce mai multe functionalitati. Practic, pe un telefon, intr-unul singur trebuie sa am toate acele nevoi", a mai spus Alexandra Cojocaru. 

Concluziile studiului Unlock Market Reserch au aratat ca vorbele nu mai sunt suficiente pentru consumatorul roman de tehnologie, acesta trebuie convins cu fapte in legatura cu un produs. 

"Vorbele nu mai sunt suficiente pentru atragerea consumatorului roman de tehnologie, trebuie sa-l convingi cu fapte. Cu toate ca este piata pragmatica, exista 'iubire' pentru branduri de tehnologie, doar ca ea este adusa si tradusa la consumator prin produs. Il atragi pe consumatorul tau cu brandul tau, dar el va iubi cu adevarat produsul in momentul in care il va folosi. Cea mai mare dovada a 'iubirii' este produsul", a mai spus Alexandra Cojocaru. 

Tech Intelligence Conference este un eveniment dedicat companiilor si specialistilor din domeniul IT si telecomunicatii care doresc sa fie pregatiti pentru noua economie, organizat miercuri la Bucuresti. 

Sursa: AGERPRES