Apicultura ajuta sectorul agricol cu 15% datorita cresterii randamentului prin polenizare
Data publicarii: 19-04-2013 | Economie
Apicultura ajuta sectorul agricol cu 15% datorita cresterii randamentului prin polenizare, desi in realitate ajutorul este de mii de ori mai mare pentru ca ajuta la mentinerea diversitatii, a declarat, joi, Gilles Ratia, presedintele Federatiei Internationale a Asociatiilor Apicultorilor - Apimondia, la o dezbaterea organizata de ACAR.
"Toate organizatiile din agricultura trebuie sa fie constiente de un lucru foarte important, respectiv de faptul ca atunci cand ajuta sectorul apicol, daca o fac in mod cinstit, ajuta cu 15% sectorul agricol datorita cresterii randamentului prin polenizare. Sectorul apicol ofera de fapt un ajutor de 15 ori mai mare pentru ca participa la mentinerea diversitatii. Nu vorbim doar de polenizarea fructelor si legumelor ci de polenizarea intregii florei salbatice. Trebuie sa fim constienti ca 35% din alimentele pe care le mancam depind de micutele albine, iar acest lucru este slab perceput deocamdata in Romania", a spus seful Apimondia.
In opinia acestuia, apicultura din Romania a inregistrat o dezvoltare deosebita in ultimii ani, desi are inca probeleme in ceea ce priveste controlul importurilor de falsuri.
"Apicultura din Romania a inregistrat o dezvoltare deosebita in ultimii ani si o ameliorare a calitatii mierii, fiind organizate si foarte multe cursuri de apicultura. Din pacate, Romania lasa loc importurilor de miere falsa si de aceea cred ca ar trebui sa existe asociatii foarte puternice care sa supravegheze aceste importuri si sa fie bine sustinute de guverne", a spus Gilles Ratia, subliniind ca cercetarea apicola si apiterapia din Romania pot fi un exemplu pentru orice tara din lume.
Intrebat de AGERPRES ce sortiment de miere romaneasca prefera, in conditiile in care a vizitat deja de 5-6 ori Romania, dar si alte 120 de tari si peste 1000 de ferme apicole, seful Apimondia a raspuns diplomatic: "In Romania este cea mai buna miere din lume, dar mai exista inca 121 de tari din lumea asta care au tot cea mai buna miere din lume".
Presedintele Federatiei Internationale a Asociatiilor Apicultorilor - Apimondia se afla in Romania in perioada 17-21 aprilie si va participa la deschiderea Targului National al Mierii, care va debuta vineri in Capitala.
Apimondia a fost creata in 1893 pentru a sustine apicultura la nivel international si are in prezent 111 membri din 75 de tari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online