Interviu Dan Tone, Eutron: Bancile care vor mai creste comisioanele isi vor pierde clientii

Data publicarii: 22-04-2013 | Finante-Banci

Bancile au descoperit in ultima vreme ca au costuri mari cu numerarul si au crescut comisioanele. Daca vor continua, insa, sa puna clientii sa plateasca aceste costuri, fara o optimizare a business-ului, bancile vor pierde clienti, spune Dan Tone, Director general Eutron, una dintre cele mai mari firme de administrare a numerarului din Romania.

Reporter: Am observat ca in ultimii ani bancile au inceput sa creasca comisioanele. Au motive?

Dan Tone: E o diferenta intre ce fac bancile si ce ar trebui sa faca bancile. Au costuri cu numerarul foarte mari si a trebuit sa vina criza ca sa isi dea seama ca au astfel de costuri. Vor prin politica de preturi si de comisioane sa respinga clientii care vor sa lucreze cu numerar. Pe de alta parte, cele care trateaza corect piata si si-au dat seama ca numerarul va ramane pentru foarte mult timp de acum incolo regele tranzactiilor, in toata lumea, nu doar in Romania.

Putem spune ca bancile fac profit din aceste comisioane, daca ne uitam la nivelurile pe care le practica, la jucatorii mari?

Cresterea comisioanelor nu inseamna neaparat ca nu fac profit din tranzactiile cu numerar. Daca sunt o banca mare si am 500-900 de unitati, 1.000 de ATM, 2.000 de puncte in care am numerar, banii astia trebuie sa-i administrez, sa stiu ce am in fiecare punct, pentru ca daca veniti la ATM si nu gasiti bani, poate va ganditi sa plecati la alta banca.

Insa, sa nu generalizam, nu toate bancile din Romania au crescut comisioanele, ci unele care au constatat ca au costuri foarte mari cu numerarul, dar solutia nu este sa transmiti costurile catre clienti, ci sa rezolvi problemele cu costurile intern, sa le reduci. Cum? Automatizand.

Ne uitam la cei mai mari jucatori, care au instalat automate pentru plata facturilor si au introdus comisioane pentru plata la ghiseu sau chiar au eliminat aceasta posibilitate. Se va extinde la nivelul intregului sistem?

Este solutia gasita de acei jucatori. Dar si in acest caz, acele automate in care introducem numerar, dupa ce s-a scanat codul facturii, banii aceia trebuie administrati de cineva, sa stie cati sunt, sa transmita niste rapoarte, sa spuna, de exemplu, ca Dan Tone ti-a platit factura cutare, in valoare de 122 de lei, sa se valideze si cu cel care preia banii, respectiv compania de procesare sau de securitate care proceseaza, sa se reconcilieze contul. Mutarea din front office a clientilor cu numerar care-si platesc utilitatile nu este o problema de ieri de azi. Este o problema de 10 ani. Dar sa ne aducem aminte ca acum 10 ani bancile se bateau pe furnizorii de utilitati, ca sa-i absoarba, sa-i inghita. De ce? Lucrurile se invarteau, nu era nicio problema. Cand a venit criza, bancile au constatat ca incasarea facturilor nu este un business de banca. Bancile trebuie sa dea credite. Si-au dat seama ca acesta este un cost. Ganditi-va ca asteptati la ghiseu, si sunteti clientul bancii, si aveti in fata trei oameni, unul care-si plateste apa, unul telefonul, unul curentul. Dumneavoastra aveti contul acolo, de la dvs. ia banca bani. Sunteti multumit? De aceea banca muta aceste operatiuni la un automat, pentru ca dvs. vrea sa va vanda un credit, sa va plaseze banii, sa va vanda un nou produs financiar.

Integral in Economica.net

Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG